Ситуація з наявністю замовних матеріалів у ЗМІ в Україні порівняно з 2015 роком погіршилася, вважають 29% медіа-фахівців, 39% переконані, що значних змін не відбулося, і лише 19% опитаних помітили покращення ситуації, свідчать результати дослідження фонду "Демократичні ініціативи" на замовлення ГО "Медіаварта".
Серед усіх опитаних представників сфери мас-медіа кожен четвертий зізнався, що в тому ЗМІ, де він працює, постійно або часто трапляються випадки розміщення замовних матеріалів. Ще 38% відповіли, що таке буває зрідка або радше як виняток. При цьому лише 10% зазначили, що у них ніколи не було випадків "джинси".
Частина респондентів також навела приблизні "тарифи" розміщення "джинси" у ЗМІ, про які їм було відомо. Найвищими вони є на телебаченні – їхній діапазон там становить від 14 до 83 тис. грн. Найдешевше, згідно з оцінками респондентів, можна розмістити "джинсу" в онлайн-виданнях (ціна від 4 до 21 тис. грн за один матеріал).
Опитані відзначили, що власники ЗМІ досить часто втручаються у редакційну політику, тиснуть на редакторів та журналістів, що впливає на об'єктивність на неупередженість інформаційних матеріалів.
Дослідження рівня прозорості діяльності українських медіа проводилося у період з 20 лютого по 4 березня 2016 року. Усього було опитано 200 респондентів. Переважна більшість опитуваних представляли медіа-сферу (журналісти, редактори у ЗМІ тощо). Опитані й працівників сфери реклами, політичних консультантів та аналітиків, представників громадського сектору.
Нагадаємо, що за даними Інституту масової інформації, половина політичної реклами в Україні розміщувалася нелегально.