В Україні з 1 жовтня минулого року всі медзаклади перейшли на оформлення електронних лікарняних. У Міністерстві охорони здоров’я пояснили, що має зробити пацієнт для оформлення е-лікарняного.
Як оформити електронний лікарняний
Пацієнту, якщо він захворів, необхідно спершу звернутися до лікаря. Медпрацівник має провести медичний огляд та призначити лікування.
Якщо через стан здоров’я необхідно «піти на лікарняний», тоді:
- лікар має створити електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН), що підтверджує непрацездатність пацієнта протягом прогнозованого періоду;
- на підставі МВТН лікар відкриває е-лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності;
- пацієнт може переглянути е-лікарняний в особистому кабінеті громадянина на порталі Пенсійного фонду України у розділі «Мої листки непрацездатності» (зареєструватися на порталі можна за допомогою електронного цифрового підпису або відвідати Управління ПФУ та написати заяву).
Оформлення е-лікарняного: на що слід звернути увагу
Пацієнт має уважно перевірити коректність та актуальність даних, які вніс лікар у МВТН, оскільки від цього залежатиме чи прийдуть смс-повідомлення про успішне оформлення е-лікарняного.
Перше повідомлення має надійти від Електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ). У ньому буде вказаний 16 значний номер МВНТ, що підтверджує створення електронного лікарняного.
Як дізнатися, що е-лікарняний успішно оформлено
Якщо електронний лікарняний оформлено, то пацієнт має отримати друге смс-повідомлення від Пенсійного фонду України. Для цього під час реєстрації на порталі ПФУ необхідно правильно вказати номер телефону.
У МОЗ зазначили, що успішність формування електронного лікарняного залежить від наявності даних пацієнта в Реєстрі застрахованих осіб, які має подати роботодавець.
Чому не приходить повідомлення від ЕСОЗ
- у системі вказаний неактуальний номер телефону;
- пацієнт не обрав цей спосіб комунікації;
- у людини змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорту), але вона не сповістила про це лікаря;
- сталася помилка при створенні електронного медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
Чому немає смс-повідомлення від ПФУ про створення е-лікарняного
- людина не зареєструвалася в особистому кабінеті на порталі ПФУ та не обрала відповідний спосіб комунікації;
- в особистому кабінеті громадянина вказаний неактуальний номер телефону;
- людина не працевлаштована офіційно та у реєстрі немає інформації про сплату ЄСВ;
- немає даних у Реєстрі застрахованих осіб (РЗО);
- роботодавець не подав дані для внесення в РЗО.
Що робити, якщо е-лікарняний не був сформований
У такому випадку слід запитати у лікаря, чи надходила відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності.
Якщо з’ясується, що «запис не знайдено», а пацієнт є застрахованою особою, слід звернутися до роботодавця або зателефонувати гарячу лінію ПФУ за номером 0 800 503 753.
Нагадаємо, що у МОЗ дозволили видачу паперових лікарняні в окремих випадках. Перехідний період встановлено до 1 травня 2022 року.