Електронний лікарняний: як його оформлювати

Поділитися
Електронний лікарняний: як його оформлювати © АиФ-Украина
У МОЗ дали роз’яснення для пацієнтів щодо оформлення е-лікарняного.

В Україні з 1 жовтня минулого року всі медзаклади перейшли на оформлення електронних лікарняних. У Міністерстві охорони здоров’я пояснили, що має зробити пацієнт для оформлення е-лікарняного. 

Як оформити електронний лікарняний

Пацієнту, якщо він захворів, необхідно спершу звернутися до лікаря. Медпрацівник має провести медичний огляд та призначити лікування.

Якщо через стан здоров’я необхідно «піти на лікарняний», тоді:

  • лікар має створити електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН), що підтверджує непрацездатність пацієнта протягом прогнозованого періоду;
  • на підставі МВТН лікар відкриває е-лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності;
  • пацієнт може переглянути е-лікарняний в особистому кабінеті громадянина на порталі Пенсійного фонду України у розділі «Мої листки непрацездатності» (зареєструватися на порталі можна за допомогою електронного цифрового підпису або відвідати Управління ПФУ та написати заяву).

Оформлення е-лікарняного: на що слід звернути увагу

Пацієнт має уважно перевірити коректність та актуальність даних, які вніс лікар у МВТН, оскільки від цього залежатиме чи прийдуть смс-повідомлення про успішне оформлення е-лікарняного.

Перше повідомлення має надійти від Електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ). У ньому буде вказаний 16 значний номер МВНТ, що підтверджує створення електронного лікарняного.

 Як дізнатися, що е-лікарняний успішно оформлено

Якщо електронний лікарняний оформлено, то пацієнт має отримати друге смс-повідомлення від Пенсійного фонду України. Для цього під час реєстрації на порталі ПФУ необхідно правильно вказати номер телефону.

У МОЗ зазначили, що успішність формування електронного лікарняного залежить від наявності даних пацієнта в Реєстрі застрахованих осіб, які має подати роботодавець.

Чому не приходить повідомлення від ЕСОЗ

  • у системі вказаний неактуальний номер телефону;
  • пацієнт не обрав цей спосіб комунікації;
  • у людини змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорту), але вона не сповістила про це лікаря;
  • сталася помилка при створенні електронного медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Чому немає смс-повідомлення від ПФУ про створення е-лікарняного

  • людина не зареєструвалася в особистому кабінеті на порталі ПФУ та не обрала відповідний спосіб комунікації;
  • в особистому кабінеті громадянина вказаний неактуальний номер телефону;
  • людина не працевлаштована офіційно та у реєстрі немає інформації про сплату ЄСВ;
  • немає даних у Реєстрі застрахованих осіб (РЗО);
  • роботодавець не подав дані для внесення в РЗО.

Що робити, якщо е-лікарняний не був сформований

У такому випадку слід запитати у лікаря, чи надходила відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності.

Якщо з’ясується, що «запис не знайдено», а пацієнт є застрахованою особою, слід звернутися до роботодавця або зателефонувати гарячу лінію ПФУ за номером 0 800 503 753.

Нагадаємо, що у МОЗ дозволили видачу паперових лікарняні в окремих випадках. Перехідний період встановлено до 1 травня 2022 року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі