В Україні громадяни вже не перший рік користуються електронними трудовими книжками. Такий формат обліку був впроваджений з набранням чинності 10 червня 2021 року закону №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». У Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції розповіли, які переваги має електронна трудова книжка.
Які переваги мають електронні трудові книжки
У Мін'юсті пояснили, що електронна трудова книжка дозволяє:
- швидко й зручно переглядати записи про свій трудовий стаж через портал електронних послуг Пенсійного фонду;
- уникати втрати чи пошкодження документів, які можуть зникнути при переїзді, пожежі чи іншій непередбаченій ситуації;
- спростити процедуру призначення пенсії — необхідна інформація буде доступна в цифровому вигляді;
- зменшити адміністративне навантаження на кадрові служби підприємств;
- забезпечити кращий захист персональних даних.
Фахівці додали, що в Україні до 10 червня 2026 року триває перехідний період.
«Протягом цього часу Пенсійний фонд вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець. Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис», – йдеться у повідомленні.
У Мін'юсті додали, що протягом перехідного періоду можна використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки.
«Якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки — роботодавець зобов’язаний видати її протягом п’яти днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення», – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, чому можуть скасувати звернення на оцифрування трудової книжки.
