Експерт розповів, як Україна може реінтегрувати трудових мігрантів

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Експерт розповів, як Україна може реінтегрувати трудових мігрантів © Страна
Посольства України не відповідають потребам заробітчан в основних країнах призначення, вважає аналітик

Розуміння, як можна втілити в Україні інформування, усунення адміністративних бар'єрів або сприяння в реінтеграції мігрантів на ринку праці, потребує детальної розробки, але тут можна звернутися до напрацювань українських експертів, досліджень про проблеми трудових мігрантів і досвіду сусідніх країн зі схожими міграційними картинами в анамнезі, пише в статті Павло Кравчук з аналітичного центру «Європа без бар'єрів». Експерт виділяє тут Польщу та Румунію.

"Зміна системи управління. Врегулювання трудової міграції має принципово міжвідомчий та інтердисциплінарний характер. Сучасний формат (відповідальність Кабміну й Мінекономіки) не відповідає викликам сфери. Тому альтернативою може стати створення або окремого міністерства, або міжвідомчого органу з питань трудової міграції", - пише експерт.

Він додав, що в Україні з 2019 року функціонує схожа за структурою Міжвідомча робоча група з питань інтегрованого управління кордонами, тому відповідний досвід вже є.

"Посилення інформування. Брак інформації про умови праці та свої права — одна з причин особливої вразливості українських трудових мігрантів перед торгівлею людьми та іншими формами зловживань і шахрайства. Так само брак інформації про ринок праці і можливості в Україні можуть стати на заваді навіть тим трудовим мігрантам, які планують повернутися", - продовжує Кравчук.

Виходом були б один або два комплексних інформаційних ресурси, продовжує автор, які б надавали, з одного боку, інформацію про можливості працевлаштування за кордоном, права трудових мігрантів і механізми захисту, а з іншого — інформацію про можливості та умови повернення.

"Більше супроводу, діалогу та політичної участі. Значна частина взаємодії з трудовими мігрантами перебуває в компетенції МЗС. Однак і мережа, і структура дипломатичних представництв України не відповідають потребам української спільноти в основних країнах призначення", - зазначає експерт.

Трудові мігранти обмежені в доступі до виборів через брак дільниць і необхідність підтверджувати підстави перебування, вказує він.

"Саме тому спільнота трудових мігрантів за кордоном не становить для політиків інтересу навіть як потенційний електорат. Поліпшення доступу до виборів через голосування поштою, кількаденні голосування, збільшення кількості дільниць або запровадження мобільних дільниць дозволило б спільноті трудових мігрантів отримати власний голос у діалозі з владою рідної країни і чіткіше артикулювати свої потреби, що, своєю чергою, сприяло б розробці ефективнішої державної політики", - пише Кравчук.

Також трудові мігранти позбавлені повноцінного доступу до захисту своїх прав через українські дипустанови, часто мають проблеми з отриманням адміністративних послуг, підкреслює експерт.

Детальніше про те, що повинна зробити Україна, щоб зберегти людський потенціал і захистити заробітчан у вразливій ситуації, читайте в статті Павла Кравчука "Театр міграційної політики".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі