Допомога у вивезенні українського зерна стала для Румунії логістичним викликом епічних масштабів

Поділитися
Допомога у вивезенні українського зерна стала для Румунії логістичним викликом епічних масштабів © francediplomatie/flickr.com
Транспортна інфраструктура країни не справляється із величезними обсягами українського зерна.

Налагодження вивезення українського зерна через Румунію – це завдання, яке не має швидкого вирішення. Це випливає з інтерв'ю гендиректора румунського чорноморського порту Констанца Флоріна Гойдеа німецькому інформагентству dpa, опублікованому в суботу.

Раніше президент Румунії Клаус Йоханніс назвав проблему експорту українського зерна через його країну "логістичним викликом епічних масштабів".

За словами Флоріна Гойдеа, понад 80% українського зерна, що надходить до порту Констанца, привозять малі вантажні кораблі через Дунай, який є природним кордоном між Україною та Румунією.

Річкові вантажні судна повинні йти вгору Дунаєм з українських дунайських портів Рені та Ізмаїла - спочатку по звивистому Кілійському рукаву до порту Чернаводе, а звідти - каналом Дунай - Чорне море до Констанци, пояснює Гойдеа. Від Ізмаїла це загалом 320 кілометрів.

Для вантажних автомобілів цей шлях ще важчий. Через формальності вантажні машини з України іноді простоюють на кордоні тижнем. Тим часом через те, що до Констанци з України щодня прибувають по 20-25 вантажівок із зерном, у порту виникає тиснява, нарікає Гойдеа.

У той же час під'їзд до порту залізницею зараз заблокований, оскільки румунське державне залізничне підприємство CFR припаркувало на портовому вокзалі 700 вагонів, що вийшли з експлуатації. Половину з них зараз уже звідти забрали. За словами заступника прем'єра Румунії Соріна Гріндяну, на модернізацію залізничних колій біля порту вже виділено 200 млн леїв (у перерахунку: 40,8 млн євро).

За словами Гойдеа, уряд Румунії має проект з розширення і модернізації порту Констанца, проте поки що він знаходиться лише на стадії перевірки. Передбачається, що в рамках цього проекту кількість причалів у порту буде збільшено з нинішніх 140 до 157, а портовий басейн буде поглиблений так, щоб туди могли заходити більші вантажні судна.

За словами голови румунського порту, з початку війни Росії проти України і до початку червня Констанці залишили 15 вантажних суден, які вивезли 242 000 тонн українського зерна. Це відповідає 1,21% від 20 млн. тонн зерна врожаю минулого року, які Україна зараз хоче направити на експорт.

За весь 2021 рік через порт Констанца було вивезено 25 млн. тонн зерна виробництва Румунії та сусідніх із нею країн.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі