Проєктування реконструкції споруд залізниці з будівництвом євроколії – 1435 мм – з електрифікацією на ділянці Львів – Чернівці – Вадул-Сірет – держкордон передбачено проєктом інтеграції залізничної системи України в транспортну систему ЄС. Відповідну проєктну заявку схвалено Координаційним Комітетом програми, яка реалізується ЄС. Окрім цього проєкту, передбачено і багато інших новацій, повідомляє український залізничний перевізник.
“Цей проєкт передбачає вдосконалення залізничної мережі та розвиток колії 1435 мм для забезпечення технологічної сумісності та підвищення пропускної спроможності залізничної інфраструктури”, – зазначено у повідомленні. Загальний бюджет програми складає 85,91 млн євро, а “Укрзалізниця” отримає 42,95 млн євро.
Що передбачає проєкт євросумісності для “Укрзалізниці”?
Окрім згаданого проєкту, також планується профінансувати проєктування реконструкції споруд залізниці з впровадженням колії 1435 мм на ділянці Чоп – Львів. У рамках проєкту – розробка стратегії реконструкції Львівського залізничного вузла з урахуванням перспектив розширення залізничної мережі колії шириною 1435 мм трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) на території України. Також фінансування передбачає проєктування та будівництво колії 1435 мм з електрифікацією на дільниці Павлове-2 / Матьовце – Ужгород та електрифікацію колії 1435 мм на ділянці Чоп – Ужгород.
Серед завдань проєкту – проведення експертизи щодо відповідності вимогам TSI зазначених проєктів, а також ділянок Ковель – Ягодин – держкордон та Медика/Мостиська ІІ – Львів (Скнилів).
Фінансування здійснюється через CEF (Connecting Europe Facility) – фонд Євросоюзу, який з 2014 року інвестує у технології, зокрема у транспортні, енергетичні, цифрові та телекомунікаційні проєкти.
Як повідомлялось у квітні 2024 року, на Закарпатті почали будувати європейську колію на ділянці Чоп-Ужгород. Це дасть можливість почати пряме залізничне сполучення між Ужгородом та Віднем, Братиславою, Кошице, Будапештом, Прагою, Бухарестом, Дрезденом та Белградом.