Що таке "чорна п'ятниця"
Традиційно розпродаж проводять в останню п'ятницю листопада, але зазвичай знижки починають діяти вже з понеділка. Разом з тим, шопоголіки починають підбирати магазини, в яких хочуть щось купити заздалегідь, а великі мережі оголошують про свою участь у акції за місяць-два до старту розпродажу.
Традиція влаштовувати розпродажі прийшла з ХІХ століття. Перше зареєстроване використання терміна "чорна п'ятниця" стосувалося не "свята покупок". Воно було пов'язано з фінансовою кризою – це був крах золотого ринку США 24 вересня 1869 року.
Далі термін "чорна п'ятниця" застосовувався в контексті покупок вже з 1966 року в Філадельфії - спочатку він використовувався в основному на Східному узбережжі США. Так, "чорною п'ятницею" поліція назвала день після Дня Подяки - тоді американці вирушали за різдвяними покупками, при цьому на дорогах утворилися величезні пробки, а в магазинах – черги.
Величезна кількість людей, які роблять покупки в день розпродажу, ночують біля супермаркетів і з нетерпінням чекають, коли відчиняться двері.
Після "чорної п'ятниці" і вихідних, які за нею слідують, настає "кіберпонеділок". Якщо п'ятниця пов'язана з піком продажів, то понеділок – напружений день для роздрібної торгівлі в інтернет-магазинах. Багато IT-компанії пропонує свої товари зі значними знижками.
Особливості покупок у "чорну п'ятницю"
У день розпродажу деякі товари можна придбати зі знижкою у 70-90%, але є особливості, на які слід звертати увагу, щоб не переплатити, повідомляє "Корреспондент".
Маркетологи зазначають, що в деяких магазинах за тиждень-півтора до розпродажу змінюються цінники на більш високі. Крім того, мережеві магазини часто використовують акцію для реклами.
Можливо, що магазин встановлює знижки на деякі групи товарів, розраховуючи на те, що покупці разом з ними куплять і те, на що знижок немає.
Крім того, існує ймовірність того, що в день розпродажу на прилавки викладають товар, який вже довгий час лежить на складі.
Згідно зі статистикою, близько 60% українців вважають "чорну п'ятницю" в Україні фейковою, ще 20% населення готові щось придбати, але у них немає коштів. Майже 14% українців навіть при наявності грошей не готові ходити за покупками в "чорну п'ятницю", і лише 9% наших співвітчизників чекають листопадових розпродажів.
У середньому українці витрачають в "чорну п'ятницю" 126 доларів, купуючи одяг, взуття, побутову техніку, електроніку, косметику і парфумерію.