Традиція влаштовувати розпродажі прийшла з ХІХ століття. Перше зареєстроване використання терміна "чорна п'ятниця" стосувалося не "свята покупок". Воно було пов'язано з фінансовою кризою – це був крах золотого ринку США 24 вересня 1869 року.
Далі термін "Чорна п'ятниця" застосовувався в контексті покупок вже з 1966 року в Філадельфії - спочатку він використовувався в основному на Східному узбережжі США. Так, "Чорною п'ятницею" поліція назвала день після Дня Подяки - тоді американці вирушали за різдвяними покупками, при цьому на дорогах утворювалися величезні затори, а в магазинах – черги.
Величезна кількість людей, які роблять покупки в день розпродажу, ночують біля супермаркетів і з нетерпінням чекають, коли відчиняться двері.
Після "Чорної п'ятниці" і вихідних, які за нею слідують, настає "Кіберпонеділок". Якщо п'ятниця пов'язана з піком продажів, то понеділок – напружений день для роздрібної торгівлі в інтернет-магазинах. Багато IT-компаній пропонує свої товари зі значними знижками.
Традиція "свята шопоголіків" прийшла і в Україну. Українські магазини теж встановлюють знижки на всі товари: любителі шопінгу зможуть придбати одяг, взуття, аксесуари, косметику, техніку та інші товари за приємними цінами.