Чиновник Міноборони визнав у суді незаконність закупки катерів в «Кузні» Порошенка

Поділитися
Чиновник Міноборони визнав у суді незаконність закупки катерів в «Кузні» Порошенка
За визнання провини обвинуваченому пом’якшили вирок.

Солом’янський суд Києва юридично затвердив угоду про визнання винуватості колишнього директора Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони Андрія Араптанова, який за каденції попереднього президента погодив купити два десантно-штурмові катери «Кентавр» у ПАТ «Завод «Ленінська Кузня».

Як пише «Судовий репортер» із посиланням на вирок суду, експосадовцю призначили 5 років позбавлення волі умовно — зі звільненням від відбуття покарання з іспитовим строком 2 роки та 6 місяців.

Десантно-штурмові катери «Кентавр» були спроектовані у 2015 році  держпідприємством «Дослідно-проектний центр кораблебудування» за власні кошти. Тому держпідприємство як власник проекту розраховувало на залучення до виконання робіт із розробки робочої конструкторської документації для будівництва катерів, а також на здійснення авторського контролю за ним. Однак департамент Міноборони обрав виконавцем замовлення ПАТ «Завод «Ленінська Кузня», який на той час належав тоді ще президенту Петру Порошенку.

За версією слідства, замміністра оборони дав незаконну вказівку підпорядкованому йому директору Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Араптанову не очікувати результатів переговорної роботи з ДП «ДПЦК», а укласти державний контракт із ПАТ «ЗЛК» на поставку двох катерів «Кентавр», щоб зробити передоплату за цим договором. Як наслідок Міноборони у 2016 році профінансувало «Кузню» на 135,7 мільйона гривень, але завод не був власником технічного проекту, тому роботи з будівництва катерів до квітня 2017 року фактично не проводились.

У квітні 2017-го на спільній нараді Міноборони та керівництва «Заводу Кузня на Рибальському» вирішили, що завод розробить власний проект. Однак новий проект катерів не відповідав тактичним вимогам Міноборони до десантно-штурмового катеру. Причиною невідповідності була наявність багатьох помилок і некоректних технічних рішеннь під час розробки проекту і потягло за собою значне збільшення маси конструкцій, що у свою чергу створювало передумови загибелі катерів навіть у результаті навігаційних пошкоджень.

Як наслідок два катери «Заводу Кузня на Рибальському» не були прийняті Міністерством оборони як такі, що не відповідали замовленню, а розпочате будівництво третього катеру зупинили. Це призвело до невиконання державного оборонного замовлення в частині будівництва та передачі десантних катерів «Кентавр» для потреб Військо-Морських Сил України.

Держбюджет зазнав збитків на 443,9 мільйонів гривень, що сплачені «Заводу Кузня на Рибальському» за виготовлення продукції, яка не відповідала технічним вимогам, і не могла бути прийнята замовником на озброєння.

Окрім Араптанова у справі як обвинувачувані проходять колишній заступник Міністра оборони Ігор Павловський, голова правління ПрАТ «Завод «Кузня на Рибальському» Валерій Шандра та два колишніх начальника Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки МОУ.

Нагадаємо, в 2019 році команда журналістських розслідувань Bihus.Info, опублікувала матеріал про масштабні розкрадання в "Укроборонопромі", до якого причетні посадові особи, наближені до екс-президента Петра Порошенка.

Детальніше про гучний корупційний скандал в "Укроборонпромі" читайте в статті Дмитра Менделєєва для ZN.UA "Мародери країни відрубаних рук..."

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі