Компанія "Яндекс" випустила власний інтернет-браузер, інтегрований з веб-сервісами компанії і створений на базі популярних проектів веб-розробки з відкритим вихідним кодом WebKit і Chromium, повідомив генеральний директор "Яндекса" Аркадій Волож на прес-конференції 1 жовтня.
Випуск власного браузера для "Яндекса", головним продуктом якого є пошукова система, прямо обумовлений інтересами бізнесу. Кількість запитів у пошуковику безпосередньо впливає на виручку компанії від контекстної реклами - основного джерела доходу "Яндекса". Браузери є одним з основних каналів дистрибуції пошуку, а розробники найбільш популярних в Росії і у світі програм для веб-серфінгу не поспішають співпрацювати з "Яндексом".
"Ця остання ланка (браузер) не входила в нашу інфраструктуру. Ми не могли отримати доступ до кінцевого користувача", - заявив Волож.
Ключова особливість програми "Яндекс.Браузер" - глибока інтеграція з онлайновими сервісами компанії - наприклад, з пошуком, сервісом переказів тощо. У браузер вбудовані пошукові і навігаційні підказки з готовими відповідями від сервісів "Яндекса", які допоможуть, наприклад, швидко знайти потрібний сайт, дізнатися прогноз погоди або ситуацію з трафіком на дорогах.
Програма буде доступна для завантаження за адресою browser.yandex.ru 1 жовтня о 16.00 за київським часом, повідомляється на сайті "Яндекс".
В адресному рядку "Яндекс.Браузер" можна вводити як адреси інтернет-сторінок, так і пошукові запити (аналогічна система використовується і в лідері ринку - Google Chrome). При цьому розробники реалізували легкий вибір пошукової системи - "Яндекс", Google, Mail.Ru або Bing. Браузер інтегрований і з сервісом перекладів "Яндекса", що дозволить користувачам перекладати як окремі слова, так і сторінки.
Розробники використовували в браузері антивірусні технології "Яндекса" і компанії "Лабораторія Касперського". Перша перевіряє веб-сторінки на наявність шкідливого коду, а друга - файли, що завантажуються користувачем. Також в браузер "Яндекса" вбудована технологія Adobe Flash і програма для перегляду PDF-файлів.
"Яндекс.Браузер" підтримує роботу з операційними системами Windows (починаючи з Windows XP) і Mac OS (починаючи з версії 10.6).
Новий продукт "Яндекса" - не перший досвід компанії щодо створення браузерного продукту. Проте колишня розробка - "Яндекс.Інтернет" містила куди менше модифікацій в стандартному коді вихідних компонентів Chromium і не завоювала популярності серед користувачів. Згідно зі статистикою сервісу LiveInternet, "Яндекс.Інтернет" займає близько 2% ринку, а лідером є браузер Google Chrome з часткою близько 22%.
На минулому тижні один з конкурентів "Яндекса" - компанія Mail.Ru Group - запустила власний браузер "Аміго", особливістю якого стала інтеграція з соціальними мережами і поштовим сервісом компанії. Поки цей браузер знаходиться на стадії альфа-тестування, а отримати до нього доступ можна тільки за запрошенням, залишивши заявку на спеціальному сайті.
У червні компанія Mozilla - розробник браузера Firefox - оголосила, що відмовляється від сервісу російської компанії на користь Google в якості пошуку за замовчуванням. При цьому "Яндекс" залишився в списку пошукачів, які доступні користувачам Firefox. Браузер Chrome також дозволяє обрати "Яндекс" в якості основного пошуку, але за замовчуванням спочатку стоїть сервіс Google.
Компанія "Яндекс" володіє найбільшою в Росії пошуковою системою, на частку якої припадає близько 60% ринку, а також низкою інших сервісів - наприклад, "Пошта", "Карти", "Музика", "Таксі" тощо.
Чистий прибуток компанії за I півріччя 2012 року збільшився на 67% - до 3,241 мільярда рублів у порівнянні з аналогічним періодом торік. Виручка за січень-червень склала 12,675 мільярда рублів, що на 50% більше, ніж торік. !zn
Читайте також:
Яндекс навчить користувачів, як правильно писати «однокласники»
Засновник Яндекса звинуватив Google у витісненні конкурентів
«Яндекс» купив американський пошуковик за $15 мільйонів
Вихід «Яндекса» на американську біржу став сенсаційним