Дирижабль такого типу здатний перевозити за тисячі кілометрів у три рази більше вантажу, ніж найбільші військово-транспортні літаки. Крім того, він не потребує злітно-посадкової смуги, оскільки оснащений системою вертикального старту і приземлення, йдеться на сайті компанії. При цьому апарату знадобиться в три рази менше палива, ніж літакам.
Льотні експерименти проходили у Тастіні (штат Каліфорнія) неподалік від Лос-анджелеса, де розташований ангар часів Другої світової війни. Про їхнє успішне закінчення заявив генеральний директор і засновник Aeros Ігор Пастернак. Український емігрант, який також є головним інженером Aeroscraft, пояснив, що випробування довели унікальність конструкції літального апарату, повідомляє британська газета The Daily Mail.
Інженер компанії Мунір Джоджо-Вердже, який керував польотом дирижабля, сидячи у кабіні пілота, у свою чергу заявив агентству АР, що гордий бути причетним до цього раціоналізаторського проекту. Поки випробувачі підняли апарат лише на кілька метрів всередині ангара. За словами Джоджо-Вердже, найбільше творців повітряної машини турбує, чи зможе дирижабль протистояти сильним вітрам і іншим екстремальним проявам погоди.
Міністерство оборони і NASA вклали у проект 35 млн доларів. Технологія вважається перспективною, бо дирижабль зможе перевозити більше вантажів, ніж будь-який інший літак до зони стихійного лиха і на військові бази.
Довжина дирижабля, виготовленого з надлегкого вуглецевого волокна та алюмінію, становить близько 70 метрів. Тим не менше, відзначають в Aeros, готовий варіант буде в два рази більший. Усередині оболонки знаходиться гелій. При погляді на машину мимоволі напрошується порівняння з Thunderbird 2 - повітряним судном рятувальників з відомого мультсеріалу Джеррі Андерсона "Буревісники" (Thunderbirds).
В Aeroscraft попереду ще кілька етапів льотних випробувань, перш ніж його можна буде експлуатувати. Коли це трапиться, у логістиці перевезень, безсумнівно, відбудуться колосальні зміни, оскільки великогабаритні, великовагові вантажі, які зараз протягом тривалого часу доставляються за місцем призначення пароплавами, потягами та вантажівками, можна буде переправляти повітрям. Це дозволить забезпечити американських військових значною перевагою в районах бойових дій.
На думку творців, у такого типу дирижаблів велике майбутнє - адже його можна буде застосовувати в аерокосмічній галузі, у нафтовидобувній промисловості, в дорожньому будівництві, при прокладанні телекомунікацій.
Як очікується, Aeroscraft підготують до експлуатації протягом трьох років - апарат довжиною близько 137 метрів буде здатний перевозити вантаж вагою 66 тонн. !zn
Читайте також:
Японія запустила два розвідувальних супутники
Американські вчені створили біопаливо за допомогою бактерій
Американці представили снайперську гвинтівку на Linux з Wi-Fi