Компанія Sikorsky, що займається проектуванням вертольотів, повідомила про розробку вертольотів з системою штучного інтелекту. Кінцевою метою є створення автономної системи керування, а поки що літаюча лабораторія на основі вертольота S-76 зробила два випробувальних польоти. Подробиці повідомляє Defense News з відсиланням до доповіді, який Sikorsky планує представити на конференції Міжнародної асоціації безпілотних систем 12 серпня у Вашингтоні.
Розробники, що зайняті в проекті Matrix, розраховують з часом повністю виключити людину з процесу управління вертольотом. Як пояснили в компанії, на сьогодні системи автоматичного керування збої, що призводять до аварій в середньому один раз на тисячу льотних годин і це прийнятно тільки для порівняно недорогих безпілотних апаратів. Передавати подібним системам контроль над вертольотом занадто дорого, не кажучи вже про неприйнятність такого ризику для пілотів. За словами Марка Міллера, відповідального за дослідження й інженерні розробки віце-президента Sikorsky, надійність автономних систем управління необхідно збільшити щонайменше у сто разів.
Для налагодження та випробування програми управління інженери переобладнали списаний цивільний вертоліт S-76. Льотчик-випробувач, який сидів за штурвалом, може оперативно перемикати вертоліт на ручне управління. Перший політ відбувся 26 липня, другий ще через тиждень, але згодом планується проводити випробування щодня. Програма Matrix фінансується за рахунок самої компанії, але її представники не приховують того, що вони орієнтуються в першу чергу на військових замовників. На думку експертів Sikorsky автономна система керування дозволяє вирішити одразу дві різні проблеми.
Наділені штучним інтелектом (а розробники використовують саме такий термін, підкреслюючи те, що мова не йде про просто безпілотний апарат з дистанційним управлінням) вертольоти зможуть самі продовжити політ в умовах, коли команди від пілота з якихось причин не надійшли: наприклад, якщо його поранено, або якщо зв'язок оператора з безпілотником заглушив супротивник. Крім того, по мірі вдосконалення системи можна буде говорити про допомогу пілоту в складних ситуаціях на кшталт посадки під час піщаної бурі або на палубу авіаносця під час шторму. !zn
Читайте також:
Штучний інтелект розібрався в історії мистецтва
Росія на межі наукового прориву: вчені наблизилися до створення штучного розуму