Нестачу жінок в математиці, інженерних і технологічних спеціальностях зазвичай пов'язують з особливостями мислення і різницею в когнітивних здібностях. Наприклад, нещодавно дослідники з'ясували, що до 15 років дівчатка і хлопчики роблять однакові успіхи в математиці, але дівчатка показують великі успіхи в читанні, що дає їм перевагу при виборі гуманітарних спеціальностей.
У ході дослідження вчені вирішили з'ясувати, чи існує якась біологічна основа таких відмінностей. Вчені провели дослідження за допомогою фМРТ: дітям, залежно від їхньої вікової групи, показували навчальні відео зі знайомими їм математичними темами (наприклад, складання на прикладі предметів або множення), при цьому вчені дивилися на активність мозку у дітей.
Крім того, у дослідженні також взяли участь 63 дорослих, 25 з яких були жінками. Вони дивилися ті ж відео, а активність їхнього мозку оцінювали для того, щоб зрозуміти, наскільки сильно відрізняється мозок дітей і дорослих.
У результаті активність мозку у дітей при перегляді відео виявилася такою ж, як у дорослих. Більш того, мозок дівчаток і хлопчиків також показував схожу активність, тобто, нейронна активність, залучена в обробку математичної інформації, схожа в обох статей. Підвищена активність при обробці чисел під час фМРТ-дослідження спостерігалася в області внутрішньотім'яної борозни і також не відрізнялася між хлопчиками і дівчатками. Крім того, діти обох статей показали схожі результати по стандартизованим математичним тестам (p = 0,004), і ця схожість не пропадала з віком (p < 0,0001).
Тобто, на рівні нейронів хлопчики і дівчатка не відрізняються в тому, що стосується математичного пізнання. Відмінності, які проявляються в певному віці, швидше за все, пов'язані з якимись зовнішніми факторами.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.
Раніше вчені встановили, що імунні клітини мозку людей, хворих на шизофренію, які є більш активними, ніж у людей без захворювання, і ця активність з'являється ще до того, як розлад починає розвиватися.