Компанія Meta (колишня Facebook) розробила прототип рукавички, яка дозволить користувачам помацати об'єкти віртуальної реальності. Як повідомляє The Verge, розробка пристрою велася протягом семи років, але про неї не повідомляли.
Поки що рукавичка ще не готова до масового виробництва, але в Meta показали її прототип.
Пристрій є рукавичкою з 15 ребристими надувними пластиковими подушечками, відомими як приводи. Вони розташовані так, щоб відповідати долоні користувача, нижній стороні та кінчикам його пальців. Рукавичка діє також як контролер віртуальної реальності. Вона оснащена камерами та датчиками, які відстежують переміщення руки та рухи пальців.
Коли користувач надягає рукавичку і входить у режим віртуальної чи доповненої реальності, складна система регулює накачування рукавички, створюючи тиск різної сили. Якщо користувач захоче доторкнутися до об'єкта віртуальної реальності кінчиками пальців, він відчує, як той торкається його шкіри. Якщо він тримає об'єкт у руках, то приводи стануть твердими, створюючи відчуття опору. Такий тиск супроводжується звуковими сигналами, створюючи ілюзію фізичної взаємодії.
Видання зазначає, що штучний дотик не можна назвати абсолютно новим феноменом. Навіть коли контролер просто вібрує у відповідь на щось, що відбувається у віртуальній реальності, він вже створює відчуття більшого занурення. Створенням пристроїв, які можуть зробити ці відчуття реальнішими, займаються багато компаній. Деякі з них навіть можуть контролювати температуру, чого прототип Meta поки що не може.
Водночас, Meta орієнтована масове виробництво своїх тактильних рукавичок, чого можуть інші компанії. Виробники створюють свої продукти для військових, промислових чи академічних установ. Meta ж виробляє орієнтовану на споживача систему Quest VR і вкладає мільярди доларів у створення «метавсесвіту», який об'єднає віртуальну та доповнену реальність. Якщо вона запустить систему тактильних рукавичок, Meta може гарантувати, що система буде працювати на Quest, і заохочуватиме розробників додатків використовувати її.
Рукавичка буде лише одним із контролерів, які можна буде використовувати разом із окулярами та гарнітурами. Розвиток метавсесвіту вимагатиме таких продуктів, оскільки неможливо користуватися окулярами віртуальної реальності, але при цьому використовувати мишу та клавіатуру для взаємодії з віртуальним світом.
Водночас пристрій потребує подальшої розробки. Поки що він може передати відчуття тиску, але не може відобразити різницю між поверхнями. Крім того, необхідно створити моделі різних розмірів, які відповідатимуть руці користувачів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.
Нагадаємо, наприкінці жовтня Марк Цукерберг заявив про те, що компанія Facebook змінює свою назву на Meta Platforms Inc або скорочено Meta. Компанія націлена на побудову метавсесвіту. Що це таке і як працюватиме, читайте у нашому матеріалі.