Медики в США можуть говорити із картками пацієнтів за допомогою штучного інтелекту

Поділитися
Медики в США можуть говорити із картками пацієнтів за допомогою штучного інтелекту © Getty Images
Пілотний проєкт із ChatEHR запустили в одній з лікарень Каліфорнії.

У США для медиків розробили альтернативу ChatGPT — ChatEHR. Штучний інтелект має доступ до медичних записів пацієнтів і працівники лікарні можуть попросити в чат-бота перелічити діагнози, нагадати медикаменти чи у якийсь інший спосіб опрацювати дані хворого, пише Medical Xpress. 

ChatEHR — це розробка Stanford Medicine, конгломерації, що складається з Стенфордської школи медицини та медцентру Stanford Health Care. Створення чат-боту очолив доктор медичних наук Нігам Шах (Nigam Shah), що займає посаду головного спеціаліста з обробки даних у Stanford Health Care.  

Медичні записи клініки давно зберігаються у електронних базах, тож розробники мали всі дані для машинного навчання свого цифрового помічника. Роботу над ChatEHR програмісти розпочали у 2023 році і нещодавно запустили пілотний проєкт. Зараз до чат-боту мають доступ 33 медики: лікарі з Stanford Hospital, їх асистенти та медсестри. Вони тестують програмне забезпечення, щоб розробники змогли його покращити. 

“ChatEHR безпечний. Він отримує інформацію безпосередньо з відповідних медичних даних. Ще він вбудований в систему електронних медичних записів, що робить його простим і точним для клінічного використання”, — радіє результатам керівник проєкту Нігам Шах.

Коли медики розпочинають роботу з  інструментом, він вітає їх так: «Привіт! Це ChatEHR! Я тут, щоб допомогти вам безпечно спілкуватися з медичною карткою пацієнта”.

ChatEHR може відповісти на багато запитань про пацієнта: чи є у цієї людини якісь алергії? Що показав останній аналіз на холестерин? Чи проходила вона колоноскопію? Чи були результати нормальними? 

Сервіс також добре зарекомендував себе під час надання невідкладної допомоги, бо миттєво збирає весь анамнез хворого, необхідний лікарям. Раніше збір даних вимагав від медиків значно більше часу.  

Поки чат-бот залишається внутрішнім некомерційним проєктом. Але цей кейс показує, як новітні технології можуть покращувати якість життя людей, коли їх грамотно впроваджують спеціалісти. 

Дедалі більше країн інтегрують штучний інтелект не лише в медицину, а й в освіту. Країни, які не зможуть адаптуватися до цього глобального тренду, ризикують значно відстати в розвитку вже найближчими десятиліттями. Більше про ризики і можливості, які з’явились із технологією, читайте у статті “Штучний інтелект в освіті: деградація мислення чи революція в навчанні?” від Володимира Страшка.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі