Люди сліпо довіряють хорошим відгукам в мережі, з'ясували психологи

Поділитися
Люди сліпо довіряють хорошим відгукам в мережі, з'ясували психологи Люди сліпо довіряють хорошим відгукам в мережі,
За час експерименту користувачі залишили понад 100 тисяч коментарів. Інші відвідувачі переглянули їх більше 10 мільйонів разів і оцінили ці коментарі понад 300 тисяч разів. Коментарі, що випадково отримали позитивну оцінку, користувачі оцінювали позитивно на 32% частіше в порівнянні з коментарями без оцінки.

Люди несиметрично реагують на оцінки в мережі: коли в інтернеті щось лають, у них включається критичне мислення, а коли хвалять - спрацьовує "стадний" інстинкт, йдеться в статті, опублікованій в журналі Science.

Лев Мучник з Єврейського університету в Єрусалимі і його колеги провели дослідження за допомогою великого новинного порталу. Портал дає відвідувачам можливість оцінювати коментарі інших користувачів до статей. Такі механізми використовуються на багатьох сайтах, щоб у читачів був стимул залишати цікаві і змістовні коментарі.

Вчені домовилися з адміністрацією сайту про те, щоб потайки від відвідувачів кожен новий коментар випадково отримував "плюс" або "мінус" або нічого не отримував. Від змісту коментаря оцінка не залежала. Потім учені спостерігали, які оцінки ставили цим коментарям користувачі.

За час експерименту користувачі залишили понад 100 тисяч коментарів. Інші відвідувачі переглянули їх більше 10 мільйонів разів і оцінили ці коментарі понад 300 тисяч разів. Мучник і його колеги виявили, що коментарі, випадково отримали позитивну оцінку, користувачі оцінювали позитивно на 32% частіше в порівнянні з коментарями без оцінки.

Коментарі з випадковою негативною оцінкою отримували більше негативних оцінок, але їм же ставили і більше позитивних, що компенсувало перевагу. Ці закономірності працювали в розділах сайту "політика", "культура і суспільство", "бізнес", і не спостерігалися в рубриках "економіка", "інформаційні технології", "смішне" і "головні новини".

Цей ефект може мати негативні наслідки, зазначають дослідники, оскільки ним можуть скористатися політтехнологи, торговці та інші люди, які здатні отримати вигоду, роздувши "міхур" позитивних відгуків. !zn

Читайте також:

Експерти вважають стадний інстинкт головним інструментом валютних спекулянтів

3D-зброя. Online-психологія

ФЕНОМЕН ІНТЕРНЕТУ І СВІТОГЛЯД

Інтернет: спілкування "без кордонів"

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі