Австралійська компанія Vow провела експеримент із клітинами вимерлого мамонта та створила у пробірці фрикадельки з його м'яса, повідомляє The Guardian.
Vow упродовж тривалого часу представляє шляхи виробництва м'ясних виробів альтернативні тим, що вимагають забою тварин. Компанія вже вирощувала близько 50 видів м'яса, зокрема альпаки, буйволів, крокодилів, кенгуру, павичів і різних видів риб.
Для свого нового проекту команда обрала мамонта і зробила це невипадково, адже, на думку вчених, саме цей вимерлий вид символізує згубний вплив людини на популяції тварин та кліматичну кризу.
Вважається, що мамонти вимерли внаслідок глобального потепління після завершення останнього льодовикового періоду, а також через масове полювання на них предків сучасних людей.
Над створенням білка м’язів мамонта Vow працював із професором Ернстом Вулветангом з Австралійського інституту біоінженерії при Університеті Квінсленда. Його команда взяла послідовність ДНК міоглобіну мамонта, ключового м’язового білка, що надає м’ясу смак, і заповнила кілька прогалин за допомогою ДНК слона.
Цю послідовність помістили в стовбурові клітини міобластів вівці, які реплікувалися до 20 мільярдів клітин. Саме вони згодом використовувалися компанією для вирощування м’яса мамонта.
«Це було неймовірно легко і швидко. Ми зробили це за пару тижнів», — сказав Вулветанг.
За його словами, початковою метою було виготовити м’ясо додо. Однак, оскільки необхідні для цієї послідовності ДНК наразі не існують, це було неможливо.
Втім, з'їсти культивоване м'ясо мамонта вчені не ризикнули через побоювання, що імунна система може відреагувати на настільки давній білок непередбачувано.
Культивоване м'ясо має стати альтернативою звичайному і має суттєву перед рослинними аналогами, адже зберігає оригінальний смак м'яса.
Поки що Vow не випустила свої м'ясну продукцію в масовий продаж. Проте створене компанією м'ясо японської перепілки, як очікується, з'явиться у ресторанах Сингапура вже цього року.
Культивоване м’ясо – курка від Good Meat – наразі продається споживачам лише в Сингапурі, але дві компанії вже пройшли процес схвалення реалізації його в США.
Своєю метою компанія називає привернення кількох мільярдів м’ясоїдів, які споживають звичайний тваринний білок, до споживання продуктів, які можуть бути виготовлені штучно.
«Ми вважаємо, що найкращий спосіб зробити це — винайти м'ясо. Ми шукаємо клітини, які легко відтворювати, які дійсно є смачними та поживними, а потім змішуємо ці клітини, щоб отримати по-справжньому смачне м'ясо», — розповіли у Vow.