Видання The Wall Street Journal з посиланням на обізнані джерела повідомляє, що Facebook Inc., власник найбільшої в світі соцмережі, досяг угоди з Федеральною торговою комісією США про врегулювання претензій через витік особистих даних користувачів.
Комісія, до якої входять п'ять членів, трьома голосами проти двох прийняла рішення зняти претензії у відповідь на сплату штрафу в розмірі $ 5 млрд. Після схвалення комісією угода буде розглянута Міністерством юстиції.
Якщо угода набере чинності, розмір штрафу стане рекордним в історії Федеральної торгової комісії США.
Проте для самої компанії, сума навряд чи стане критичною - Facebook отримала чистий прибуток у розмірі $ 2,43 млрд у першому кварталі 2019 року при виручці в $ 15 млрд, при цьому компанія зарезервувала $ 3 млрд у зв'язку з можливим штрафом.
Як очікується, крім штрафу на компанію буде накладена низка обмежень, але подробиці угоди поки невідомі. При цьому багато політиків і експертів вже зазначили, що покарання Facebook здається їм занадто м'яким.
"Комісія зробила Facebook подарунок до Різдва на п'ять місяців раніше терміну", - заявив член Палати представників від Республіканської партії Девід Сициллін.
"П'ять мільярдів, по суті, є робочими витратами", - зазначив голова організації Electronic Privacy Information Center Марк Ротенберг.
Федеральна торгова комісія США почала розслідування проти Facebook в березні 2018 року після повідомлення про те, що британська консалтингова фірма Cambridge Analytica незаконно отримала дані 87 мільйонів користувачів соцмережі. Передбачається, що ці дані могли бути використані під час виборчої кампанії в США в 2016 році і референдуму про вихід Великої Британії з Євросоюзу.
Акції Facebook виросли в ціні на 1,8% на торгах у п'ятницю.
Торік новозеландський програміст звинуватив компанію у зборі даних користувачів, які пов'язані зі дзвінками та повідомленнями, причому підтвердив свої звинувачення документально.
Також став відомий внутрішній меморандум Facebook, який влітку 2016 року розіслав топ-менеджер компанії Ендрю Босуорт, в ньому описується "доктрина" соцмережі, згідно з якою будь-які засоби добрі для її зростання. У своєму листі Босуорт, який на той момент обіймав посаду віцепрезидента компанії, писав про "потворну правду" - про те що залучення користувачів виправдано, навіть якщо воно досягається сумнівними методами і може нести загрозу людям.