Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало супутникові знімки наслідків витоку газу на газопроводах «Північний потік-1» та «Північний потік-2» біля берегів Данії та Норвегії. На сайті агентства зазначається, що жоден з газопроводів не транспортував газ під час витоку, але вони все ще містили спресований метан, викид якого і потрапив на знімки.
Якими будуть наслідки цього несподіваного витоку для навколишнього середовища, поки що невідомо. Тому вчені прагнуть отримати оптичні та радарні знімки Балтійського моря, які допоможуть оцінити масштаби катастрофи.
Метан частково розчиняється у воді, потім виділяється в атмосферу у вигляді діоксиду вуглецю. Він не є токсичним, але є другим найбільш поширеним парниковим газом, який впливає на клімат Землі.
Стиснутий газ просочувався через пошкодження у трубі і швидко рухався до поверхні моря. У міру цього руху розмір бульбашок збільшувався через зменшення тиску. Газові бульбашки, що з'явилися на поверхні, можна було побачити з космосу.
Вчені ESA зазначають, що знімки супутників дозволяють отримати дані про радіус бурління метану. Але визначити, скільки газу було викинуто, не можна. Моніторинг метану над водою є надзвичайно складним, оскільки вода поглинає більшу частину сонячного світла в короткохвильовому інфрачервоному діапазоні, який використовується для дистанційного зондування метану. Це обмежує кількість світла, що досягає датчика, що ускладнює вимірювання концентрації метану над морем у високих широтах.
Нещодавня аварія на газопроводах "Північний потік-1" та "Північний потік-2" стала приводом для гучних дискусій. Експерти одразу кількох країн дійшли висновку, що витік газу в Балтійське море стався через диверсію, але хто її зробив — поки що невідомо.
Росія традиційно звинуватила у саботажі США під час засідання Радбезу ООН. Заступник голови місії США при ООН посол Річард Міллс відповів, заявивши, що росіяни вкотре поширюють брехню та дезінформацію.
Всього на двох газопроводах "Північний потік" у Балтійському морі було виявлено 4 витоки. Оператор повідомив, що термін ремонту оцінити неможливо.
За інформацією служб безпеки Німеччини, "Північний потік-1" та "Північний потік-2" можуть уже ніколи не запрацювати після цих аварій. Фахівці стверджують, що якщо трубопроводи не відремонтувати швидко, у них потрапить багато солоної води, яка викличе корозію та унеможливить подальшу експлуатацію.
Хто може стояти за диверсією, читайте у статті Ігоря Маскавлевича «Хто і навіщо підірвав «Північний потік»» на ZN.UA.