Компанії експериментують із супутниками, повітряними кулями і безпілотниками, щоб забезпечити Інтернетом з неба, пише The Wall Street Journal.
На даний час налічується близько трьох мільярдів людей, які підключені до Інтернету, більшість з них виходить в мережу за допомогою мобільних пристроїв і стільникових мереж, свідчать дані Міжнародного союзу електрозв'язку. Але більшість людей поки не мають доступу до Інтернету.
Компанії проводять дослідження, щоб в майбутньому можна було легко підключити до інтернету ще 4 мільярдів чоловік на Землі. Зараз проблема полягає в тому, що для забезпечення таких цілей необхідні супутники на близькій відстані, що покривають всю планету, що досить затратно. Наприклад, є 66 супутників в мережі Iridium, орбіта супутників - приблизно 485 миль від Землі. Є більш потужні супутники 22 236 км над поверхнею Землі, їх було б достатньо всього три, щоб покрити всю планету, але потрібно багато часу для передачі сигналу. А це неприйнятно для роботи багатьох програм.
Традиційний гравець ринку Intelsat, найбільша в світі супутникова компанія за ринковою капіталізацією, використовує можливості своїх геостаціонарних супутників наступного покоління для підключення до Інтернету літаків, круїзних суден.
Але зараз з'явилася конкуренція між компаніями Facebook і Google, які вивчали доступ до Інтернету через об'єкти, які залишаються в межах земної атмосфери, в тому числі безпілотні літальні апарати і повітряні кулі.
Проект компанії Google Loon має намір забезпечувати Інтернетом віддалені райони Землі через повітряні кулі. Компанія Facebook у свою чергу хоче забезпечувати Інтернет через дрони розміром з Boeing 747.
Однак є й зворотний бік таких ідей. Як зазначається у статті, супутники можуть працювати десятиліттями, а повітряні кулі, безпілотники - їх потрібно постійно міняти.