Кубок Криму-2000 цього року набув ще й статусу відкритого чемпіонату Республіки Крим серед крейсерських яхт. Сталося це на одинадцятому році існування популярної регати, що збирає яхтсменів не тільки басейну Чорного моря. Хоча річковиків усе меншає — гонки фінансуються винятково зусиллями Асоціації яхтсменів Чорного моря, якій вдається залучати спонсорів. 22 вітрильники на 300-мильному шляху змагалися не лише один з одним, але й з природою, що приготувала для них і шторм, і дощ, і затишок, що “з’їдав” завойовану перед цим перевагу. Особливо нелегкими видалися завершальні етапи. Суддівська колегія, очолювана киянином Дмитром Редьком, навіть змушена була трохи скоротити маршрут. І — вчасно, тому що наступного дня після фінішу не на жарт розійшовся шторм, порівняно з яким попередні іспити могли видатися дитячими забавами.
Цього разу маршрут традиційного Кубка вздовж берегів Криму складався з п’ятьох етапів. Спочатку (для розминки) — Севастополь — селище Миколаївка — Севастополь. Яхтсмени немов віддавали шану найстаршому учасникові регати заслуженому тренеру України Льву Дорофєєву, котрий, вийшовши на пенсію від жерла металургійного комбінату імені Карла Лібкнехта в Дніпропетровську, переїхав до тихого кримського селища і створив там вітрильну секцію. Нині у свої 62 роки сів на кермо севастопольської яхти «Норд» і привів її до перемоги у своєму класі.
Другий етап — Севастополь — Балаклава — короткий, але теж має свої традиції. Прихід вітрильної флотилії до найкращої бухти Криму збігається зі святкуванням Дня Севастополя і є його складовою частиною. Нині балаклавські моряки подарували яхтсменам екскурсію на підводний човен.
Балаклава — Феодосія — найдовший етап, 107 миль. За 27 годин подолала його одеська яхта «Маестро» із капітаном Георгієм Андріжиєвським. Змінюються керівники екіпажу, відбуваються зміни й у самій команді, але незмінними залишаються майстерність і високий професіоналізм найшвидкіснішої української яхти Чорноморського басейну. Недарма «Маестро» постійно завойовує «Блакитну стрічку Криму» за абсолютно кращий час. Виборили вони її й нині.
Спокійна стоянка у Феодосії закінчилася, коли подув північно-західний вітер. Пішов накат і, щоб не попсувати яхти, екіпажі поспіхом знімалися з якоря та йшли на відкриту воду. Отже гонка Феодосія — Ялта почалася на високих швидкостях і так тривала всі 70 миль у завзятій боротьбі з вітром. До речі, випав день відпочинку в ялтинському морському торговельному порту під опікою представника господарів ялтинського судноремонтного і майстра вітрильного спорту Олега Гуцаленка, що заздрісно проводжав товаришів на черговий етап — Ялта — Миколаївка — Севастополь. Олег теж планував стартувати в Кубку, але, на жаль, знайти спонсора не вдалося, а без грошей у 300- мильний шлях не вирушиш.
Початок гонки не провіщав особливих ускладнень. Яхти йшли досить компактно і лише під мисом Саричем, коли штормові пориви змусили рифитися, вітрильники розкидало по морю. А вже за мисом Херсонес тих, котрі відстали, зловило нічне безвітря. І знову фініш розтягся більш, ніж на півдоби.
Крім уже названих, переможцями у своїх групах стали: «Револьвер» (Севастополь, капітан І.Гільов); «Юнона» (Севастополь, О.Россинський) — єдина яхта, що не пропустила жодного Кубка Криму; «Дюк» (Одеса, М.Михєєв); «Тамара» (Одеса, О.Золотов) – визнана найкращою яхтою регати (до речі, збудована в Миколаєві); «Грей» (Іллічівськ, О.Лісовой). Найдовший шлях до місця старту — у Севастополь — здійснила яхта «Валентина» з Новоросійська (капітан Роман Мершалов), що зайняла в групі однотонників третє місце.
Усі переможці стали і чемпіонами Республіки Крим.