Це феєричне шоу придумав сім років тому Марі-Кристін Марек для одного з кабельних телеканалів Парижа. Провідні дизайнери всього світу збиралися напередодні католицького Різдва, представляючи на суд глядачів свої бачення такого традиційного і, здавалося б, безваріантного «різдвяного дерева». Найперші варіації на цю тему були якщо не з колючками, то хоча б місцями зелені. Зате нині пропонуються споруди настільки абстрактні, що певні асоціації з вічнозеленою лісовою красунею викликає лише їхня ярусно-пірамідальна форма.
Дайс Каєк, приміром, зробив свою ялинку з конусоподібних пташиних кліток із чудовими канарками. При цьому прикраси, природно, виявилися всередині, а не зовні. Така ж доля спіткала й «ялинкові» прикраси Луїс Віттон — вона просто склала масивну піраміду з прозорих валіз, наповнених різнобарвною та привабливою всячиною. Піраміда Луїс де ля Фрессанж за формою нагадувала багатоярусний торт, бічні грані якого замість фруктів прикрашали компакт-диски. Готична стрункість замка, вибудованого Клементом Рібейро з вітальних листівок, викликала воістину загальне захоплення.
Шанталь Томас, підкоривши весь світ своєю сексуальною нижньою білизною, зобразила ялинку з допомогою різнокаліберних тремпелів, обвішаних її фірмовою продукцією. Кілька дизайнерів узагалі намалювали якусь подобу ялинкових силуетів прямо на стіні, а Жан-Шарль де Кастельбажак викроїв свою «ялинку» з матеріалу для камуфляжної військової форми. У процесі «вирощування» інших «ялинок», які виставлятимуть в центрі Помпіду до 1 січня, активно використовувалися пір’їни, апельсини, електричні гірлянди, позолочені плінтуси та всіляка інша всячина.
Загалом шоу, влаштоване з доброчинною метою для французьких дітей-сиріт, удалося. Отже, повториться й наступного року.
Правда, про інший захід, також запланований на кінець грудня і також присвячений дітям- сиротам, цього сказати не можна. Феєричний балет, де образи дорогоцінних каменів мають розкритися на сцені з допомогою хореографії, не відбувся через страйк технічного персоналу Паризької опери. Нанівець зійшла багатомісячна робота Марини де Бранте, організатора шоу, Кристіана Лакруа, котрий створив дивовижні костюми для «смарагдів», «рубінів» і «діамантів» (унікальні прикраси для них надав Тіффані). До речі, композицію «Рубіни» поставили на музику Стравінського, а «Діаманти» — на музику Чайковського.
Провал цієї акції серйозно засмутив майстрів ювелірних справ, адже вони таким незвичним способом розраховували підігріти інтерес до коштовних прикрас. Позаяк різноманітні каблучки, ланцюжки та браслети активно витісняють «функціональні аксесуари». Нині діамантами розцяцьковують мобільні телефони, ручки, окуляри. Хітом наступаючого сезону стануть затемнені окуляри з чорними діамантами та золоті ланцюги в «ролі» чоловічих краваток. Природно, популярністю користуватимуться наручні годинники та годинники у вигляді персня, обтяжені коштовними розсипами. Загалом, у наступаючому році акцент робитиметься на функціональний шик.