11 грудня у приміщенні готелю «Київ» відбулась урочиста церемонія нагородження переможців Першого всеукраїнського конкурсу бізнес-кейсів з корпоративної соціальної відповідальності в рамках Проекту «Розробка національного порядку денного з КСВ» за підтримки UNITER. Організатор Конкурсу — Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» за підтримки компаній Ernst&Young, «ВОЛЯ», «Австрійські авіалінії», Sun InBev і ЮФ «Астерс». Партнером призового фонду виступив мобільний оператор МТС-Україна.
Загальна мета конкурсу — представити рішення компаній з питань корпоративної соціальної відповідальності як складову частину стратегії розвитку організації. З липня по вересень було подано 43 бізнес-кейси від провідних українських та міжнародних компаній, університетів та ЗМІ. Неупередженість перебігу конкурсу та об’єктивне визначення переможців гарантувало міжнародне журі, до складу якого увійшли провідні експерти Польщі, Туреччини, Великобританії, Бельгії, Норвегії, України, США, Австрії. Подані бізнес-кейси оцінювалися за такими критеріями, як інноваційне рішення, практична цінність, методи реалізації рішення, його вплив на діяльність компанії.
Перемогу в боротьбі за третє місце здобула компанія Сіменс-Україна з програмою «Інвестиційна ініціатива «Наука для бізнесу» (S2B) у сфері вищої технічної освіти» із щорічними інвестиціями у розмірі 100—150 тис.євро, яка допомагає українським університетам стати компетентними, зорієнтованими на конкретні потреби світової промисловості центрами підготовки висококваліфікованих спеціалістів.
У рамках програми був створений єдиний процес підготовки фахівців: бакалаврська підготовка в ДонНТУ, магістерська — частково в ДонНТУ, частково у Магдебурзькому університеті. Післядипломна практика у концерні «Сіменс» і трирічна робота на інженерних посадах у компанії в різних країнах. З 1993 року було підготовлено понад 300 фахівців, 143 з яких брали участь у роботі над різними проектами компанії в Китаї, Єгипті, Індії, Кореї, ОАЕ, Туреччині. Розпочалося співробітництво з іншими провідними технічними навчальними закладами країни — НТУ «Харківський політехнічний інститут» і Івано-Франківським університетом нафти і газу.
Друге місця обійняли дві компанії — міжнародна Тетра-Пак і українська Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат.
Програма «Компанія «Тетра Пак» дбає про корисне» спрямована на впровадження та популяризацію системи роздільного збирання відходів. Саме у великих населених пунктах концентрується понад 3% відходів від загальної кількості сміття: у Києві щороку утворюється понад 800 тисяч тонн сміття, і експерти переконують: ресурсу сміттєсховищ столиці вистачить на три-чотири роки. Усвідомлюючи, що промислові відходи і відходи споживчої упаковки (які містять, між іншим, цінні компоненти) не повинні потрапляти на полігони, «Тетра Пак Україна» обрала два шляхи: популяризація серед верств споживачів системи роздільного збирання відходів і забезпечення процесу переробки вторинної сировини виробничими потужностями. У 2007 році було зібрано і перероблено 900 тонн використаної упаковки, з січня по листопад 2009 року вже зібрано і перероблено 1371 тонну.
Компанія ініціювала також програму повного циклу переробки картонної упаковки. Лише 20% відходів у світі підлягають переробці, тоді як продукцію компанії «Тетра Пак» на основі її нових технологій можна переробляти на 100%.
Програма «Інгулецький екологічний коридор» розпочалася з кінця 90-х років, коли екологічна служба ВАТ «ІнГЗК» посилила моніторинг стану зіпсованих земель на території відпрацьованих кар’єрів та шахт і розпочала вивчення досвіду науково-дослідницьких закладів та найкращих практик відновлення екосистем задля створення особливої екологічної зони. В грудні 2001 року було затверджено територію ландшафтного заказника місцевого значення «Візирка» загальною площею 121,1 га. Для визначення існуючого ступеня самовідновлення на території «Візирки» був залучений Інститут проблем природокористування та екології НАН України. В результаті поліпшено процеси біологічної фільтрації води (очищення), що заповнює кар’єри; зменшилась щільність води і підвищився вміст кисню. Це посприяло поліпшенню санітарного стану водоймищ, хімічних властивостей ґрунту та, як наслідок, його родючості. Тваринний світ поповнився 103 видами, чимало з яких занесено навіть до Червоного списку Європи (наприклад, птах деркач).
Призи за перше місце отримали компанії українська ЗАТ «Київстар Дж.Ес.Ем.» і міжнародна Intel Ukraine Microelectronics LTD.
Ініціатива Київстар «Мобільна культура» сприяла формуванню в суспільстві правил спілкування по мобільному телефону та стала частиною етичних норм у житті сучасної людини.
Програма «Корпоративна соціальна відповідальність Інтел в Україні: розвиваючи інформаційне суспільство в Україні, готуючи нове покоління молоді до економіки знань» спрямована на подолання цифрового розриву та повноцінну інтеграцію країни у світове цифрове суспільство. Щороку компанія вкладає у розвиток освіти у світі понад 100 млн. доларів США. В Україні, починаючи з 2003 р., запроваджено три міжнародні благодійні освітні програми Intel, в рамках яких було:
— поширено нові технології та передові педагогічні ідеї, надруковано та безкоштовно розповсюджено понад 150 тисяч програмних підручників та компакт-дисків, які використовуються під час 64-годинних тренінгів;
— підготовлено понад дві тисячі тренерів, 150 тисяч учителів, студентів та учнів за освітніми програмами Intel, поліпшено ефективність використання комп’ютерів на уроках, здійснено підтримку науково-технічної творчості учнів.
Усі отримані кейси, зокрема і кейси переможців, увійшли до двомовної книжки «Практики КСВ в Україні».
Конкурс надав унікальну можливість: для бізнесу — здійснити ефективний обмін досвідом, ідеями, пріоритетами; для суспільства — зламати стереотипи сприйняття діяльності бізнес-компаній; для влади — отримати потужний сигнал, що, по-перше, соціально відповідальний бізнес — це необхідна складова у розбудові економічного і соціального добробуту нашої країни, а по-друге, принципи соціальної відповідальності мають впроваджуватися, зокрема і держструктурами.