Завжди масне, прилизане, затягнуте в кінський хвіст волосся, мальовничі розсипи численних вугрів на кутастому обличчі, ортодонтичні пластинки, що потворно стирчать на розкарячених у різні боки зубах. Такий вигляд має головна героїня найпопулярнішої за всю історію колумбійського телебачення «мильної опери» «Некрасива Бетті». За 16 місяців своєї тріумфальної ходи нічним ефіром Бетті стала національною героїнею, масове захоплення нею можна назвати соціальним феноменом, а її незабутній образ «прикрасив» собою обкладинки найбільш престижних і популярних журналів. Особливо після того, як їй присудили титул «Людина року».
Поява такого серіалу в Колумбії дуже прикметна. У країні, де найвищим досягненням для жінки вважається перемога в конкурсі краси і (або) шлюб із багатим землевласником чи щасливим бізнесменом вищого рангу, історія жінки, яка намагається вибороти своє місце під сонцем не завдяки, а всупереч своїм зовнішнім даним, набуває особливого сенсу. 18 мільйонів телеглядачів у самій Колумбії та 80 мільйонів глядачів в інших країнах Латинської Америки щоночі на півгодини буквально прилипають до екрана. Цей серіал дивляться всі — від прибиральниць і вантажників у дешевих магазинах до вищого керівництва країни. Перипетії кожної серії обговорюються в матеріалах найвпливовіших журналістів, а автор серіалу, Фернандо Гайтан, одержує тисячі листів, у яких нетерплячі глядачі просять його вирішити долю героїні «правильно».
Інтрига серіалу коротко така. 27-річна Беатріс Пінсон Солано, маючи за плечима дві університетські освіти, приходить працювати в компанію Eco Moda. Президент цієї компанії Армандо Мендоза, на відміну від Бетті, хоч і безпомилково підбирає краватки в тон сорочкам та робить собі бездоганні укладки, все ж, виявляється, не в змозі провести жодної успішної фінансової операції. Щоб ніхто і не сумнівався, між ними зав’язується щось, що з певною натяжкою можна назвати романом. Тим часом справи фірми дедалі гірші, попри героїчні зусилля Бетті. І в цей момент Бетті пропонують чималий хабар за те, щоб вона допомогла перебрати Eco Moda до рук її конкурентів.
Пропозиція хабара викликала в країні небувалий резонанс. Сам президент Колумбії Андрес Пастрана звернувся з письмовим посланням до пана Гайтана, де висловив щире занепокоєння ситуацією, в якій опинилася Бетті, і надію, що та зможе з неї виплутатися з честю. А віце-президент Густаво Бель зі шпальт урядових газет закликав Бетті вчинити «належним» чином. З такими самими закликами зверталися до авторів серіалу і мільйони «простих» телеглядачів. При тому, що, згідно зі статистикою, половина населення сама дає і бере хабарі.
А тут ще Бетті дедалі частіше почала замислюватися про відвідання салону краси. Плани Бетті працювати над своєю зовнішністю знайшли практично одностайну підтримку. Винятком стали тільки войовничі феміністки, які за 16 місяців устигнули створити собі з Бетті справжнього кумира. Втім, Флоренс Томас, авторитетна журналістка однієї з найвпливовіших у Колумбії газет El Tempo, заявила, що по-справжньому зрадила феміністичний рух героїня Бетті не тепер, а значно раніше. А саме коли пан Гайтан не наважився взяти для виконання цієї ролі справді некрасиву акторку, а зупинив свій вибір на відомій моделі, Ані Марії Ороско. Відтоді навіть ті, хто не вважає себе справжнім поцінувачем жіночої краси (до речі, їх у Колумбії практично немає), усвідомлюють, яких титанічних зусиль доводиться докладати гримерам серіалу, щоб спотворити акторку. Будь-який таксист безпомилково видає рецепт «облагороджування» її зовнішності: відвідати хорошу перукарню, позбутися вугрів, потворних окулярів та зубних пластинок. І навіть розповість, де і за скільки це можна зробити.
Фернандо Гайтан в інтерв’ю західним журналістам зізнався, що, попри бажання відбивати у своїх творах «правду життя», йому доведеться враховувати закони телесеріального жанру. Тому хабар Бетті вже рішуче відхилила, і з її зовнішністю почали відбуватися надзвичайні зміни. Тепер роботи у гримерів значно менше, а симпатії глядачів до героїні ще більше зросли.