У жовтні цього року в столиці України стартує проект «Університет журналістської майстерності», мета якого — надати доступ до сучасних знань як журналістам-початківцям, так і тим, хто бажає поглибити і систематизувати знання та досвід, уже набуті в цій професії, познайомити їх із професіоналами інформаційного ринку і навчити сучасних принципів побудови високоякісних ЗМІ. Про це оголосила Українська асоціація видавців періодичної преси. Підтримує проект система компаній «Кока-кола» в Україні.
Рівень професійної підготовки журналістів, їхня ініціативність і допитливість надзвичайно багато важать для підвищення накладів газет і журналів. Отже, навчання в «Університеті журналістської майстерності», в якому лекції поєднуватимуться з майстер-класами провідних журналістів і практичними заняттями, стане унікальною можливістю як для самих журналістів, так і редакцій, куди вони прийдуть працювати, відповідати сучасним вимогам, що ставляться читацькою аудиторією в тих умовах, у яких Україна й українці існують останні 17 років. Сьогодні журналісту, насамперед репортеру, аби стати Професіоналом із великої літери, потрібно не тільки вміти збирати інформацію, фотографувати, записувати на відео і верстати видання, а й бути доволі енергійним, креативним, мати добрі контакти у професійному середовищі, спілкуватися з широким колом експертів і партнерів, готових до співробітництва.
— Я дуже вдячний компанії «Кока-кола» за її активну соціальну позицію і підтримку проекту, що дозволить підвищити якість матеріалів у наших друкованих ЗМІ, — каже генеральний директор УАВПП Олексій Погорєлов. — За межами столиці у молоді, яка бажає присвятити себе журналістиці, не надто багато можливостей для здобуття якісної професійної освіти. І щоб готувати для читачів справді цікаві газети та журнали, їй доводиться експериментувати, займатися самоосвітою і до того ж постійно балансувати між гарною журналістикою і «відпрацьовуванням» замовлень, узятих на себе комерційним відділом. «Університет журналістської майстерності» допоможе їм стати професіоналами своєї справи і завжди знаходити відповідні інструменти для вирішення найскладніших завдань професії.
Які головні завдання навчальних програм «Університету журналістської майстерності»? Це навчання компетентно поводитися з фактами і працювати з інформацією, набуття навичок професійного пошуку джерел інформації і перевірки її достовірності, пояснення принципів складання текстів. Сюди ж належить навчання вміння вибирати жанр подачі інформації, який найбільше відповідає як темі, так і зібраній інформації, долучення до професійно-етичних принципів роботи, які дозволяють продавати свої розум і професійні навички, не зраджуючи інтереси читача.
«Сучасна журналістика, світовий досвід, українські реалії і шлях до професійного розвитку» — така тема першого навчального модуля. У його програмі блоки «Стандарти сучасної журналістики» і «Інструментарій новинарної журналістики», а також майстер-клас «Професійна взаємодія журналіста з прес-службою компанії», який проведе директор з питань зв’язків із громадськістю компанії «Кока-кола» Олеся Жулинська. Окрім того, слухачам буде влаштована екскурсія на завод «Кока-кола бевериджис Україна».
— На сучасних журналістах, — вважає Олеся Жулинська, — лежить вантаж величезної соціальної відповідальності — давати об’єктивну інформацію і допомогти своїм читачам орієнтуватися в сучасному житті, яке швидко змінюється. Ми віримо в цей проект, адже тренерами тут виступатимуть професіонали, відомі і шановані в журналістському середовищі.