Однією з найменш соціально захищених груп населення України, яка живе в ізоляції від сучасної інформації, позбавлена можливості повноцінного спілкування і пізнання світу, є діти-інваліди в сільській місцевості. Їм необхідні особлива увага та фахові консультації лікарів і соціальних працівників. А такі сучасні технологічні досягнення, як Інтернет і комп’ютер, дають можливість зруйнувати кордони їхнього тісного й замкнутого світу, знайти друзів, отримати цікаву і пізнавальну інформацію. Окрім того, оволодіння комп’ютерними навичками може допомогти у виборі професії і додати впевненості дітям із обмеженими фізичними можливостями.
З метою забезпечення соціального захисту таких дітей у сільській місцевості, надання їм послуг із фахової орієнтації, працевлаштування, задоволення потреби у спілкуванні з ініціативи Міністерства України з питань сім’ї, молоді і спорту разом із Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) було створено реабілітаційну соціальну програму. Нинішнього року проект «Розширення і нормативне забезпечення системи соціальних послуг для дітей з особливими потребами, які живуть у сільській місцевості» реалізується за двома напрямами: продовження роботи пересувних консультаційних пунктів у шести областях і організація в трьох областях 15 стаціонарних консультаційних центрів.
У квітні в проекту з’явився новий партнер — головний національний мобільний оператор компанія «Київстар». Широко відома як активний прибічник відродження кращих традицій доброчинності в Україні компанія своєю участю вивела проект на якісно новий рівень як за масштабністю, так і за технологічним забезпеченням. Про це, зокрема, говорили 22 листопада в Українському домі учасники круглого столу — партнери зі здійснення проекту і представники охоплених ним регіонів. Не слід, проте, вважати, що згадана подія знаменує собою завершення даного етапу проекту. Навпаки, круглий стіл засвідчив бажання партнерів поінформувати громадськість про виконану роботу і підтвердити свою готовність та намір її продовжувати. Показати, наскільки плідним може бути співробітництво державних і соціально активних бізнес-структур.
— Ми ставимо перед собою завдання інтегрувати молодь із обмеженими фізичними можливостями в суспільство, — сказав, відкриваючи зустріч, директор департаменту молодіжної політики Міністерства України з питань сім’ї, молоді і спорту Олександр Ярема. — Цим шляхом ідуть усі цивілізовані демократичні держави, відповідно й перед нами стоїть завдання не залишити таких молодих людей поза суспільством, більше того — надати їм можливість прилучитися до сучасних інформаційних технологій.
Незаперечним досягненням проекту «Розширення і нормативне забезпечення системи соціальних послуг для дітей з особливими потребами, які живуть у сільській місцевості» стало те, що, торкнувшись болючих питань нашого соціуму, він привернув увагу широкої громадськості і держави до тих, хто занадто довго залишався ізгоєм. І, головне, зміг реально допомогти людям, яким дуже потрібні підтримка та співчуття з боку суспільства. Реалізація проекту стала логічним продовженням розпочатої у 2004 році роботи зі створення інноваційних пересувних консультаційних пунктів у Житомирській, Тернопільській та Чернігівській областях. Спеціалісти цих пересувних центрів допомоги надавали соціальні, психологічні, педагогічні та правові консультації дітям і молоді з обмеженими фізичними можливостями, а також їхнім батькам, організовували і проводили просвітницькі й профорієнтаційні заходи. І поїздити їм довелося чимало — 170 разів соціальні працівники, лікарі та психологи у спеціально обладнаних автофургонах колесили регіонами країни. При цьому основний акцент робився на подоланні психологічних бар’єрів у спілкуванні молоді, а також на роботі з батьками, які виховують дітей-інвалідів. Тільки на Чернігівщині проведено 40 таких виїздів у 14 районів області. А в п’яти районах відкрито стаціонарні консультаційні центри, де викладачі місцевих шкіл працюють із дітьми. По п’ять таких консультаційних центрів відкрито в Житомирській і Тернопільській областях.
Завдяки участі у проекті компанії «Київстар» усі стаціонарні центри обладнано комп’ютерними класами. Вартість техніки становить понад 75 тисяч гривень. Втім, у компанії не вважають такі витрати надмірними.
— Адже для дітей із фізичними вадами, які живуть у віддалених куточках нашої країни, дуже важливо спілкуватися зі своїми ровесниками, здобувати освіту, мати доступ до інформації, почуватися частиною суспільства і бути підготовленими до активного життя, — каже керівник департаменту з корпоративних зв’язків «Київстар» Жанна Ревнова. — Сьогодні завдяки сучасним інформаційним технологіям і технічним засобам можна опанувати професію дистанційно. А коли людина з вадами здоров’я живе у віддаленому селі, можливість освіти з допомогою Інтернету й електронної пошти просто неоціненна.
Варто сказати, що участь компанії «Київстар» у цій програмі — лише частина загального напряму її соціальної діяльності, яка отримала назву «Для людей, для країни». Саме під цією загальною ідеєю реалізуються всі аналогічні проекти компанії, яких нині понад 80 — як загальнонаціональних, так і регіональних. Серед них допомога дітям-сиротам, інвалідам, людям похилого віку, сприяння розвитку культури і спорту України. Завдяки цій системній і організованій роботі «Київстар» по праву вважають засновником в Україні такої цивілізованої співпраці бізнесу, держави і недержавних доброчинних організацій, як соціальне партнерство. Оскільки тільки спільними зусиллями можна вирішити складні соціальні проблеми країни і кожної конкретної людини.
Про вітчизняний бізнес можна говорити багато і довго. Більшість розмов переважно зводяться до умов, у яких він створюється і розвивається, до відносин між державою та підприємцями тощо. Але майже не торкаються теми соціальної відповідальності бізнесу, хоча саме цей аспект — один із найбільш значних, із погляду здоров’я суспільства. Компанія «Київстар» відроджує традиції доброчинності й меценатства. Сповідуючи принципи соціальної відповідальності і соціального партнерства, вона бере активну участь у вирішенні найгостріших проблем нашого суспільства. І, що особливо важливо, знаходить серед вітчизняних підприємців дедалі більше послідовників.