Еквілібристика — лише так можна назвати титанічні зусилля, яких необхідно докласти жінці, щоб спробувати досягти успіху одночасно на всіх фронтах: сім’я, діти, кохання, краса, здоров’я, добробут, робота, кар’єра, культура, подорожі, друзі, соціальний обов’язок. Напередодні 8 Березня Eurisko опублікувала дані широкого дослідження, присвяченого тому, наскільки змінилися італійські жінки та їхні цінності впродовж останніх 10 років. У опитуванні взяли участь 5 118 жінок віком від 14 років. Протягом багатьох років учені ставили одне й те ж саме запитання: «Що для вас становить більший інтерес: мати чи досягати?» Відповіді краще за будь-який трактат із соціології ілюструють, як змінилися в напрямі багатофункціональності очікування половини населення країни. Зростає прагнення мати дітей, але водночас і зростає бажання мати більше часу на відпочинок. Паралельно знижується потяг до культури в молодих жінок, культура починає їх цікавити лише після 45 років.
Різні вікові групи приділяють велику увагу фізичному і психологічному благополуччю, розставляючи при цьому різні акценти. Для наймолодших жінок, від 14 до 29 років, це означає насамперед турботу про тіло і прагнення мати «достойний і доглянутий вигляд». Після 45, і особливо після 60 років на першому місці опиняється здоров’я. Серед представниць еліти, які мають великі можливості в економічній, соціальній та культурній сферах, переважають такі самі настрої, як і в наймолодшій групі.
Далі йдуть запитання, які стосуються економічного добробуту, домівки і сім’ї. У шкалі цінностей наймолодших та елітних жінок на першому місці стоять робота, достойна зарплата і прагнення потішити себе у вільний час, зокрема подорожувати. Для всіх категорій величезне значення має емоційна сфера. Збільшується кількість жінок, які вважають за важливе мати постійного партнера: 52% у 2005 році проти 48% у 1996 році. Серед жінок із вищого світу цей показник зріс із 57 до 61%. Одночасно збільшується й кількість жінок — в основному молодих і представниць еліти, – які відчувають потребу в спілкуванні з друзями і намагаються викроїти час для самих себе, щоб відпочити і влаштувати собі канікули.
«Італійські жінки вчаться інвестувати в себе і своє здоров’я, — пояснює соціолог Розана Савольделлі, яка брала участь у дослідженні. — Але це не заважає їм думати про навколишній світ, якщо не через особисту участь у значних проектах, то хоча б опосередковано, через невеликі конкретні кроки в напрямі поліпшення світу. Від пожертвувань на доброчинні заходи до захисту довкілля, наприклад збирання відходів».
Домінуючою тенденцією, схоже, є самореалізація у різних сферах. «Колись говорили, що жінка гарна, але дурна, або ж негарна, але розумна, — коментує Розана Савольделлі. — Як давно це було. Сьогодні жінки хочуть бути милими й інтелігентними. Мати дітей і бути емансипованими. Ніжними і сильними». Як складно не переступити загальновідому «межу нервового зриву» (мається на увазі фільм іспанського режисера Педро Альмодовара «Жінки на межі нервового зриву». — Прим. ред.).
За матеріалами сайта www.inopressa.ru