«НЕПОРШОВИЙ» PORSCHE

Поділитися
Свого часу німецький нацизм подарував світові нову карту Східної Європи та Північноатлантичний альянс...

Свого часу німецький нацизм подарував світові нову карту Східної Європи та Північноатлантичний альянс. Зате примудрився виплекати людину на ім’я Фердинанд Порше, яка придумала безсмертного «Жука», а потім заснувала фірму — визнаного лідера серед виробників розкішних спортивних автомобілів. Девіз для своєї компанії Фердинанд Порше придумав сам: «якість і традиції». Кажуть, що вмираючи, «Великий Порш» просив зберегти свою 911-ту дитину в повній недоторканності: «Беріть інших, її облиште».

Спадкоємці найвідомішого автомобільного нациста протрималися довго. Тридцять чотири роки Porsche 911 практично не змінювався: для нього створювали нові двигуни, вдосконалювали підвіску й коробку передач, та зовні 911-й залишався все тим самим старомодно-ідеалістичним королем шосе. Але 1998 року для компанії настав переломний момент. Тоді з воріт заводу в Цуффенхаузене виїхав останній класичний Porsche. Потім фірма випустила багато машин, кожна з яких усе менше й менше була схожа на ту, стару.

Зараз важко сказати напевне, що ж змусило німецьку компанію зрадити основний принцип, хоча лихі язики не перестають стверджувати, що в смерті 911-го винне керівництво головної контори «Фольксвагена», яке за три роки до «модернізації» Porsche невпізнанно змінило свій флагман Passat, знявши з виробництва ностальгічну модель із «лижею».

Так чи так, але останні два роки Porsche рухається зовсім не тим шляхом, що раніше. І тестована ним наразі модель 911 Turbo S уже геть не схожа на своїх попередниць. Таке враження, що хіт майбутнього сезону від F. Porsche AG виводить свій родовід від італійських гоночних монстрів Ferrari або Lamborghini — широкий і не по-поршевськи плаский капот, похиле лобове скло. Від класики поршизму в новій 911-й Turbo залишилася лише задня частина, яка, втім, теж дуже змінилася на догоду часові.

Вірність класичним формам 60-х років у Porsche 911 — аж ніяк не атавізм. «Постжуківська» зовнішність у «поршах» — це най-справжнісінький бренд, торгова марка. Така ж, як і розміщений у багажнику опозитний двигун, чий басовитий рокіт змушує сильніше тиснути на педаль правою ногою. І не страшно, що фари 911-го схожі на жаб’ячі очі, хвіст — на китовий плавець, а вітрове скло стоїть майже вертикально, нещадно вбиваючи оглядовість, — усе це атрибути справжнього Porsche, яким ми звикли його бачити.

Однак принаймні одна перевага в нового Porsche є: мотор став ще потужнішим. 3,6-літровий 6- циліндровий опозитний двигун тепер видає 450 «коней» і здатний розігнати автомобіль до 300 км/год, зриваючись до сотні за 4,3 секунди. Цікаво, до речі, що динамічні показники Porsche 911 Turbo дуже схожі на дані Ferrari F550 Maranello, що ще раз під-тверджує прямий намір німців «витягти запорошений томагавк» проти італійських автовиробників. А збільшення потужності автомобіля було досягнуто не так за рахунок доробки двигуна, як за рахунок удосконалення конструкції: 911 Turbo S полегшала і поліпшила аеродинамічні показники.

Нова машина від Porsche, звісно, стала набагато кращою — вона сучасніша, швидша, міцніша. Але водночас бракує «поршевої» родзинки. Якась вона прямолінійна, стандартна, передбачувана. Втім, автомобільна мода рухається по спіралі, і є надія, що років через десять ми зможемо знову побачити «справжній» Porsche. Адже відомо, що нове — це добряче забуте старе.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі