На весь світ відома галантність французів. У Європі їх знають ще й як скупердяїв — нібито це їхня друга національна риса характеру. Французькі соціологи, врахувавши обидві обставини, створили найпростіший тест, який дає змогу з першого погляду визначити тип характеру тієї або тієї людини.
Ощадливий француз не купує зайвих речей, тому й краваток у нього, як правило, одна-дві. Добирає він їх сам, відповідно до власного уявлення про гармонію. Отже, краватка для француза — це його заповнений тест, маючи ключ до якого, можна багато чого дізнатися про людину.
Краваткам у крапочки або горошок звичайно віддають перевагу чоловіки підвищеної цілеспрямованості, котрі обирають одну «улюблену» роботу на все життя. Характер «горошколюбів», як правило, — відкритий, веселий, товариський.
Солідні, врівноважені, холоднокровні люди частіше вибирають краватки зі скромним орнаментом, маленькими фігурками, ромбиками.
Чоловіки, котрі тяжіють до поперечних, поздовжніх, а також діагональних смужок на краватці, широких або вузьких, тобто до переважно геометричних, класичних малюнків і орнаменту, найчастіше турботливі, коректні та постійні. Схоже, суворі, стримані лінії та малюнки на краватках сприяють концентрації їхньої уваги на ділових та фахових проблемах.
Романтики, серцеїди, представники творчої богеми — їх легко можна визначити й без краватки — за перснями, запонками, шармом... Але скажемо й про те, яким краваткам вони віддають перевагу. Переважно таким, де є квітковий мотив. Чим більше в людині творчого, тим крупніша квітка.
Прихильники однотонних краваток, особливо чорних і темно-сірих, як вважають фахівці, належать до типу «канцелярських пацюків» — чиновників, котрі нічого у світі не помічають, крім правильно або неправильно заповненого формуляра.
Важко сказати, чи висновки французьких соціологів — загальнонаціональні, але те, що вони підкреслюють глибоко символічний смисл особисто вибраного одягу, поза сумнівом.