Інтернет переміг телевізор

25 жовтня, 2019, 16:59 Роздрукувати Bипуск № 40, 26 жовтня-1 листопада 2019р.
Відправити
Відправити

Від 2015 року частка українських інтернет-користувачів зросла на 14%. Тепер онлайн присутніми є 85% українців.

Інтернет  переміг телевізор
© Pixabay

До інтернету, як до основного джерела інформації та новин, вони звертаються дедалі частіше. 2019 року інтернет-медіа та соціяльні мережі за популярністю вперше обійшли телебачення. Популярність та охоплення українців телеканалами порівняно з минулим роком знизилися на 11% (66%). Авдиторією телебачення залишаються українці старшого віку (46+). Онлайн медіа популярні серед українців 18–45 років. Такі результати щорічного опитування "Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 р.",виконаного соціологічною компанією InMind на замовлення організації Internews, підтверджують трансформацію від традиційних ЗМІ до електронних. Це глобальний тренд у медійному секторі.

Основною метою дослідження є вивчення звичок українців, що стосуються споживання медіа, а також їхньої довіри до них, оцінка рівня медіаграмотности та обізнаности населення щодо впровадження реформ в Україні. У червні-липні цього року представники InMind опитали 4056 респондентів. Похибка вибірки не перевищує 2,5%.

Отримуючи новини з глобальної мережі, споживачі найчастіше віддають перевагу службам та сервісам новин (68%). Опитувані наголошують на зростанні споживання новин з огляду на вибори президента і Верховної Ради. Через це для багатьох поняття "новини" майже дорівнює поняттю "політичні новини". Після закінчення політичних кампаній респонденти констатують втому і бажання менше споживати новин.

Соціяльна функція інтернету також стає вагомішою -2019 року значно збільшився відсоток тих, хто використовує мережу для спілкування в соціяльних мережах, месенджерах та електронній пошті.

Авдиторія соціяльних мереж - це також молодь18–45 років. Частка тих, хто використовує Facebook, продовжує зростати, зміцнюються його позиції і як джерела новин. Українці активно використовують Viber і YouTube, проте ці мережі не так активно поширюють новинний контент. Російські соціяльні мережі дедалі більше втрачають прихильність українців. Загалом російські ЗМІ як джерело інформації використовують 13% українців.

2019 року українці стали набагато менше довіряти ЗМІ. Порівняно з 2018 р. довіра до всіх традиційних медіа впала в середньому на 11% і коливається між 19% - до загальнонаціональної преси, 22% - до місцевого радіо та 49% - до загальнонаціональних телеканалів. Водночас загальнонаціональним інтернет-медіа довіряє 51% респондентів - найбільший показник цього року. Основними причинами недовіри залишаються недостовірність та заангажованість новин.

Близько 80% читачів та глядачів кажуть, що знають про замовні матеріяли в медіа, відомі як "джинса". Респонденти зазначають, що вміють відрізняти такі матеріяли. Так, з 74% тих, хто знає про існування "джинси", 68% кажуть (самооцінка), що знають, як відрізнити замовний матеріял, - це на 12% більше, ніж той самий показник торік.

Однак виховання критичного мислення в дорослих залишається важливим кроком до створення більшої стійкости до дезінформації. У рамках цьогорічного опитування респонденти в різних регіонах України пройшли тест на медіаграмотність, а саме тестування - на їхню реальну здатність відрізнити справжні новини від дезінформації. Результати тесту показали, що лише 11% респондентів змогли правильно визначити різницю між справжньою та неправдивою інформацією серед трьох поданих новин, тоді як у середньому 10% не змогли навіть спробувати відповісти. Дві третини респондентів змогли правильно визначити лише один з трьох варіянтів.

На думку респондентів, обсяг інформування про реформи зменшився: такі матеріяли стають менш помітними в інформаційному просторі, хоча обізнаність громадян щодо прогресу реформування країни залишається важливим чинником підтримки подальшого демократичного розвитку. Аналітики зазначають, що впродовж 2019 р. висвітлення двох виборчих кампаній переважало над іншими темами У порівнянні з минулим роком, обізнаність громадян щодо реформ в енергетичному секторі зросла з 31% до 34%, у той час як показники щодо медичної реформи впали з 71% до 55%, а щодо пенсійної реформи - з 61% до 48%.

"Ми вивчаємо загальнонаціональне ставлення населення до ЗМІ в Україні з 2012 року, - заявила під час презентації дослідження директорка Internews в Україні Джилліан МакКормак. - Як бачимо за результатами цьогорічного опитування, зростання ролі інтернету та цифрових медіа змінює спосіб споживання новин та інформації в Україні. Через поширення дезінформації в інтернеті та труднощі з її виявленням важливо, щоб якісна, неупереджена журналістика була доступною там, де люди довідуються про новини".

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК