"Компанії вже можуть видавати бланки, коли вони купують поліси "зеленої карти"", - повідомив президент МТСБУ Володимир Романишин.
До сьогодні українські автомобілісти для отримання відшкодування за ДТП за кордоном мали викликати дорожню поліцію або погодитися на оформлення "європротоколу", який був у другої сторони ДТП, пише «КоммерсантЪ-Украина».
В Європі система врегулювання ДТП за допомогою "європротоколу" діє давно, але всі бланки друкуються мовою країни, в якій його було видано. За словами члена президії МТСБУ Олени Машаро, нерозуміння українцями суті написаного у бланку і пояснення причин події практично у всіх випадках робить їх винними.
"За документами, які підписують українські автомобілісти, вони неправі у 99% випадках. А нашим компаніям пред'являються рахунки на виплату збитків", - пояснила Машаро.
"Дехто не міг отримати виплату, хоча і був потерпілим, оскільки не володів мовою і не розумів, що таке "європротокол"", - зазначив перший віце-президент СК "АХА Страхування" Андрій Перетяжко. До системи "зелена карта" входять 45 країн.
На відміну від правил використання "європротоколів" в Україні, де максимальна виплата не повинна перевищувати 10 тис. грн, ліміти відповідальності у деяких європейських країнах не встановлено.
"Виплати будуть проводитися на умовах законодавства країни, що відвідується", - зазначив Володимир Романишин.
В Україні "європротокол" введено 19 вересня. Його оформлення дозволяє отримати страхову виплату без оформлення матеріалів працівниками ДАІ. Щорічно українські компанії продають близько 500 тис. таких полісів.