Круїзний теплохід Costa Concordia міг наскочити на риф через те, що капітан Франческо Скеттіно вирішив підвести судно ближче до берега і привітати свого знайомого.
До такого висновку дійшло слідство. На острові Джильо у момент аварії теплохода знаходився приятель Скеттіно, моряк італійського торгового флоту.
Дії 52-річного капітана італійські прокурори назвали безвідповідальними і незграбними. Власники круїзного лайнера підтвердили, що причиною аварії імовірно став людський чинник. При цьому, у компанії відзначають, що до призначення капітаном Ф.Скеттіно був відповідальним за безпеку суден.
Раніше Ф.Скеттіно заявляв, що судно наскочило на рифи, не позначені на карті. У Costa Crociere стверджували, що у момент зіткнення теплохід від призначеного курсу не відхилявся. Прокуратура звинувачує Скеттіно у заподіянні смерті з необережності і втечі з потопаючого судна до закінчення евакуації пасажирів.
За останніми даними, у результаті потопання «Коста Конкордії» у ніч на 14 січня загинули шестеро людей, 16 вважаються зниклими безвісти. Загалом на борту судна перебували понад 4200 осіб, з них до 60 отримали травми різного ступеня тяжкості.
«Коста Конкордію» було побудовано у 2006 році в Генуї, і обійшлася вона власникам у 450 мільйонів євро. Її довжина складає 290 метрів, ширина - 36 метрів, а максимальна швидкість - 23 вузли. Італійська компанія Costa Crociere використовувала лайнер для туристичних круїзів Середземним морем. Після отриманої пробоїни «Коста Конкордія» відновленню не підлягає.