Польський тижневик Wprost у вівторок, 2 листопада, опублікував статтю, в якій розповідається про напружені відносини між командувачем ВПС Польщі Анджеєм Бласіком та екіпажем Ту-154, що розбився під Смоленськом 10 квітня.Польський тижневик Wprost у вівторок, 2 листопада, опублікував статтю, в якій розповідається про напружені відносини між командувачем ВПС Польщі Анджеєм Бласіком та екіпажем Ту-154, що розбився під Смоленськом 10 квітня.Саме Анджей Бласік перебував у момент катастрофи в кабіні пілотів. Як дізналися журналісти з матеріалів розслідування, коли слідчі почали активно з'ясовувати роль генерала в аварії літака, вдови загиблих пілотів розповіли, що Бласік і до смоленської катастрофи неодноразово намагався командувати президентськими льотчиками, а іноді сідав у крісло другого пілота і керував літаком протягом усього польоту.
За словами жінок, присутність головкому ВПС в кабіні поза всяких сумнівів діяла на їхніх чоловіків «гнітюче».
Нагадаємо, 20 жовтня МАК подала у Москві проект рапорту причин Смоленської катастрофи, яка 10 квітня забрала життя 96 громадян Польщі, в тому числі, екс-президента Леха Качиньського.
Поляки мають 60 днів на те, щоб висловити свої зауваження до документа, після чого свою позицію до їхніх зауважень повинні подати росіяни, і тільки після цього буде представлена остаточна версія документа, яка буде оприлюднена.
У попередньому - оприлюдненому у травні - рапорті причин катастрофи МАК опосередковано назвала помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. У той же час, частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильно подані дані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над самою землею на майже кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги.
Згідно з однією з версій, причиною неправильних даних може бути похибка застарілого радара аеродрому, сертифікацію якого проводить МАК.
10 квітня 2010 польська делегація на чолі з президентом Лехом Качиньським летіла до Смоленська для участі в траурних заходах у Катині на місці поховання жертв сталінських репресій на президентському літаку Ту-154М 1990 року випуску. Літак зазнав аварії, загинули всі 96 пасажирів і членів екіпажу. Згідно з попередніми даними, катастрофа сталася через погану видимість.
У середині травня було оголошено, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців літака. У комітеті виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи. На початку червня стенограма записів чорних ящиків президентського літака була оприлюднена на сайті МВС Польщі.
За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, в кабіні пілотів перебував голова польських ВПС Анджей Бласік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана.
Брат загиблого президента Ярослав Качиньський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі.