У четвер, 21 січня, Європарламент прийняв резолюцію щодо угоди ЄС про зону вільної торгівлі з Грузією, Молдовою і Україною, в якій, крім іншого, євродепутати вітали доповідь Комітету з безпеки Нідерландів про причини катастрофи рейсу МН17 "Малазійських авіаліній" над східною Україною в липні 2014 року.
Також Європарламент підтримав створення міжнародного кримінального трибуналу по МН17 і "закликав Російську Федерацію повністю співпрацювати з міжнародним співтовариством, щоб провести повне і неупереджене розслідування і притягнути до відповідальності винних".
Одночасно Європарламент засудив рішення РФ "заблокувати резолюцію Ради Безпеки ООН про створення міжнародного суду з розслідування цього злочину".
Крім цього, депутати Європарламенту закликали Росію "припинити незаконну окупацію Криму і негайно припинити пряму і непряму участь у триваючому конфлікті в Україні, а також в заморожених конфліктів у Грузії і Молдові", і вітали рішення Європейської Ради продовжити економічні санкції проти РФ за невиконання Мінських домовленостей, за які Росія несе особливу відповідальність".
Крім усього іншого, євродепутати засудили той факт, що "російська агресія стала причиною жахливої гуманітарної ситуації в Донбасі" і висловили стурбованість порушеннями прав людини в окупованому Росією Криму, особливо важким становищем кримських татар.
О 15:30 четверга, 17 липня 2014 року, в Донецькій області поруч з селищем Шахтарськ в зоні бойових дій був збитий Боїнг-777 "Малайзійських авіаліній", що слідував рейсом MH17 "Амстерлам-Куала-Лумпур". Всі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.
13 жовтня відбулася презентація доповіді Ради безпеки Нідерландів, згідно з яким літак рейсу MH17 був збитий ЗРК "Бук" російського виробництва. У той же час, в доповіді не названі відповідальні за запуск цієї ракети.
Однак після оприлюднення доповіді голова Радбезу Нідерландів заявив, що "Боїнг" збили з території, підконтрольній бойовикам. "Межі території були досить нестійкими, але це була область, контрольована проросійськими бойовиками", - сказав він.
Радбез Нідерландів дійшов висновку, що в України було достатньо підстав для закриття повітряного простору над територією конфлікту в східній частині країни в якості запобіжного предосторожності.
У той же час українська сторона зазначає, що на момент аварії MH17 Україною були дотримані всі рекомендації стосовно безпеки польотів, оскільки управління повітряним простором узгоджується з європейською системою і відбувається відповідно до вимог ICAO.