На момент краху малазійського "Боїнга 777" Україною були виконані всі рекомендації ICAO (Міжнародної організації цивільної авіації) стосовно управління повітряним простором та обмежень на польоти.
"Рекомендації ICAO, які були надані, були всі виконані", - заявив міністр регіонального розвитку, будівництва иЖКХ України, який очолює урядову комісію з розслідування причин авіакатастрофи літака Геннадій Зубко.
Україна поступово закривала коридори повітряного простору до позначки 9750 м, зазначив глава "Украероруху" Дмитро Бабейчук, передає кореспондент ZN.UA.
"Поступово Україна закривала повітряний простір, це було необхідністю, і Міноборони прийняло таке рішення, закрити повітряний простір до ешелону 260, це близько 7,9 тис. м, але для забезпечення додаткової безпеки Державіаслужба і "Украерорух" вели обмеження до 9,75 тис. м", - сказав він.
Віце-прем'єр підкреслив, що потрібно спільно довести необхідність внесення змін до рекомендації ICAO. Примітно, що про необхідність змін також йдеться і в доповіді Нідерландів.
У свою чергу глава "Украероруху" Дмитро Бабейчук нагадав, що організація управління повітряного простору України повністю відповідає нормам ІКАО та Євроконтролю, і планування повітряного простору України і його використання проходять узгодження з європейською системою планування.
"І саме головне - Україна виконала всі можливі і неможливі умови в односторонньому порядку для того, щоб упередити саме такі катастрофи", - наголосив Зубко.
Він додав, що на той момент в небі України ще було досить багато літаків. Тоді як установка "Бук" була доставлена в одноденний строк на те місце, де була використана.
"Після отримання інформації про зникнення відмітки літака на радіолокаторі і спрацьовування аварійного маяка, який був ознакою катастрофи, невідкладно було закрито повітряний простір", - додав Бабейчук.
Раніше Радбез Нідерландів дійшов висновку, що в України було достатньо підстав для закриття повітряного простору над територією конфлікту в східній частині країни в якості запобіжного заходу.
Втім, додають автори, "жодна зі сторін не визнала небезпеку для польотів цивільних літаків через збройний конфлікт в східній частині України".
У той же час у доповіді також наголошується, що аналіз практик в районах конфліктів в інших регіонах світу свідчить, що рідко коли держави приймали рішення закрити свій повітряний простір через збройний конфлікт.