Реформа державної служби та державного управління не може бути успішною, якщо політики в цьому не зацікавлені. Про це в статті для ZN.UA пише експерт з питань державної служби та державного управління, ексчлен Координаційної ради КМУ з питань реформи державного управління та Комісії з питань вищого корпусу державної служби Сергій Сорока.
За його словами, політики мають бути щонайменше компетентними в питаннях державного управління та організації влади, а не входити у курс справи і «топтатися по граблях», які вже набили попередникам не одну ґулю.
"У країні є багато фахових, доброчесних і амбітних громадян, яким під силу здійснювати будь-які реформи та досягати відчутних результатів. Але чомусь таким громадянам шлях до управлінських структур держави практично закритий. Знову лояльність важливіша за компетентність. В Україні виник «кадровий голод» не тому, що ні з кого вибирати, а тому, що знову шукають серед «своїх», - пише Сорока.
Він зазначає, щореформа державного управління і державної служби не стала пріоритетом для чинної влади.
"Нова владна команда, здається, тільки почала усвідомлювати, що ефективна система державного управління та професійна державна служба — необхідні умови вирішення проблем у державі й суспільстві. Інакше невирішені проблеми переростають у лавину. І країну не втримати. Не кажучи вже про її розвиток", - пояснює автор.
Уже в новому році стараннями Національного агентства з питань державної служби запроваджено класифікацію (каталог) посад державної служби, що справді є значним кроком на шляху до запровадження справедливої й прозорої системи оплати праці державних службовців. Запроваджується електронна система управління людськими ресурсами на державній службі HRMIS.
"Нині в Кабміні та профільному комітеті парламенту розпочався активний рух — планується відновити конкурси на посади державної служби і скасувати норму закону «Про державну службу» про «політичне звільнення». У Кабміні пишеться нова Стратегія реформування державного управління на 2022–2025 роки, в якій, крім реформи держслужби, йдеться і про продовження реформування міністерств (з інститутом директоратів треба щось робити, а не залишати на півдорозі), спроможність міністерств формувати політику, реформування системи інших центральних органів виконавчої влади (агентств, служб та інспекцій) та ін", - підсумовує Сорока.
Наразі каста вищих державних службовців, яка щойно почала формуватися, зруйнована, деморалізована й не захищена від політичного свавілля. Чергове «лікування» перетворилося на руйнування організму, який тільки-но починав «спинатися на ноги». Ще більше подробиць про проблеми реформи державної служби в матеріалі Сергія Сороки «Інституції vs революції. Держслужба».