В Україні виник «кадровий голод» не тому, що ні з кого вибирати, а тому, що знову шукають серед «своїх» – експерт

19 сiчня, 2021, 08:16 Роздрукувати
Відправити
Відправити

"Політики мають бути щонайменше компетентними в питаннях державного управління та організації влади, а не входити у курс справи і «топтатися по граблях», які вже набили попередникам не одну ґулю".

В Україні виник «кадровий голод» не тому, що ні з кого вибирати, а тому, що знову шукають серед «своїх» – експерт
Фото: Новини України 24

Реформа державної служби та державного управління не може бути успішною, якщо політики в цьому не зацікавлені. Про це в статті для ZN.UA пише експерт з питань державної служби та державного управління, ексчлен Координаційної ради КМУ з питань реформи державного управління та Комісії з питань вищого корпусу державної служби Сергій Сорока

За його словами, політики мають бути щонайменше компетентними в питаннях державного управління та організації влади, а не входити у курс справи і «топтатися по граблях», які вже набили попередникам не одну ґулю.

"У країні є багато фахових, доброчесних і амбітних громадян, яким під силу здійснювати будь-які реформи та досягати відчутних результатів. Але чомусь таким громадянам шлях до управлінських структур держави практично закритий. Знову лояльність важливіша за компетентність. В Україні виник «кадровий голод» не тому, що ні з кого вибирати, а тому, що знову шукають серед «своїх», - пише Сорока.

Він зазначає, щореформа державного управління і державної служби не стала пріоритетом для чинної влади.

"Нова владна команда, здається, тільки почала усвідомлювати, що ефективна система державного управління та професійна державна служба — необхідні умови вирішення проблем у державі й суспільстві. Інакше невирішені проблеми переростають у лавину. І країну не втримати. Не кажучи вже про її розвиток", - пояснює автор. 

Уже в новому році стараннями Національного агентства з питань державної служби запроваджено класифікацію (каталог) посад державної служби, що справді є значним кроком на шляху до запровадження справедливої й прозорої системи оплати праці державних службовців. Запроваджується електронна система управління людськими ресурсами на державній службі HRMIS.

"Нині в Кабміні та профільному комітеті парламенту розпочався активний рух — планується відновити конкурси на посади державної служби і скасувати норму закону «Про державну службу» про «політичне звільнення». У Кабміні пишеться нова Стратегія реформування державного управління на 2022–2025 роки, в якій, крім реформи держслужби, йдеться і про продовження реформування міністерств (з інститутом директоратів треба щось робити, а не залишати на півдорозі), спроможність міністерств формувати політику, реформування системи інших центральних органів виконавчої влади (агентств, служб та інспекцій) та ін", - підсумовує Сорока. 

Читайте також: Кадрові чистки та люстрація не вирішують проблеми якості держслужби — експерт

Наразі каста вищих державних службовців, яка щойно почала формуватися, зруйнована, деморалізована й не захищена від політичного свавілля. Чергове «лікування» перетворилося на руйнування організму, який тільки-но починав «спинатися на ноги». Ще більше подробиць про проблеми реформи державної служби в матеріалі Сергія Сороки «Інституції vs революції. Держслужба».

По матерiалам: ZN.UA / Підготував/ла : Елизавета Чижик
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК