В Україні набув чинності Закон про протидію дискримінації за статевою ознакою

Поділитися
В Україні набув чинності Закон про протидію дискримінації за статевою ознакою
Норма повністю відповідає загальноприйнятим європейським стандартам.

З 8 січня набули чинності зміни до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації за статевою ознакою. Зміни були прийняті Верховною Радою 10 вересня минулого року і передбачають заборону на розміщення реклами, яка є дискримінаційною за ознаками походження людини, її соціального та майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, роду та характеру занять, місцю проживання.

Заборонено також розміщувати рекламу, яка є дискримінаційною за ознакою статі або містить стереотипні чоловічі та жіночі ролі, зокрема використовувати зображення сексуального характеру.

У рекламі про вакансії тепер заборонено вказувати вік кандидатів, пропонувати роботу тільки жінкам або тільки чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися лише особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі, представникам певної раси, кольору шкіри, щодо політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об'єднаннях громадян, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Також посилена відповідальність за порушення законодавства про рекламу та захист прав споживачів реклами.

Раніше усунути сексистську рекламу можна було через Державну службу України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів, Національну раду з телебачення та радіомовлення та через уповноваженого у Верховній Раді України з прав людини. Тепер із скаргами можна йти безпосередньо до суду.

Норма закону передбачає, що у разі порушення рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення.

Виняток становить лише соціальна реклама, на яку не поширюються норми цього пункту, з огляду на теми і проблеми, які висвітлює така реклама.

Зміни прийняті для приведення національного законодавства про рекламу у відповідність до вимог Конвенції ООН щодо ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок, Стратегії ґендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 рр., а також Угоди про асоціацію України з ЄС.

Докладніше про те, чим небезпечна сексистська реклама, читайте у статті Єлизавети Сокуренко "Плата за сексизм".

Рік тому у Верховній Раді зареєстрували законопроект №4599 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за прояви сексизму у суспільстві".

Раніше Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроект, яким за прояви антисемітизму в Україні буде запроваджено кримінальну відповідальність.


Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі