У звіті доповідачки Малуізи Бек в Парламентській асамблеї Ради Європи про порушення прав людини в анексованому Криму і непідконтрольних Україні районах Донбасу вказано, що вибори в ОРДЛО є важливими для миру, але умов для голосування зараз немає.
"Потрібні умови достатньої безпеки протягом кампанії та голосування, а вони далеко не досягнуті", - зауважила у звіті доповідачка, повідомляє BBC.
Малуіза Бек також навела приклад, що ОБСЄ навіть не могла гарантувати безпеку делегації ПАРЄ під час візиту в "ЛДНР".
Вона також зазначила, що чесні вибори потребують свободи слова для "проукраїнських" та "проросійських" ЗМІ, що важко уявити без встановлення українського закону та правопорядку.
На думку доповідачки, спочатку на неконтрольованих територіях Донецької та Луганської областей мають відновити легітимну владу та верховенство права, а це потребує повного українського контролю над кордоном з Росією.
Малуіза Бек також наполягає, що наразі єдиним шляхом розв'язання конфлікту є Мінські домовленості і тому обидві сторони мають їх виконувати. Проте в звіті Бек зазначила, що у нинішньому вигляді вони конфлікт не вирішили, а тільки частково заморозили.
Звіт затвердив комітет з юридичних питань та прав людини ПАРЄ.
Як писав раніше у DT.UA Сергій Рахманін у статті "Крайній рік", Росія відобразила свій погляд на вибори в ОРДЛО у "дорожній карті", яка подається як спільний продукт Москви, Донецька і Луганська. Під час останніх мінських переговорів Києву в черговий раз запропонували підписати цей документ, на якому Москва вперто наполягає.
За його словами, російська "дорожня карта" виглядає як акт про капітуляцію України. Як пише Рахманін, за російською версією, вибори в ОРДЛО мають відбутися на мажоритарній основі. Особа, яка не проживала в "ДНР" і "ЛНР" останній рік, не має права висувати свою кандидатуру. Повноваження обраних органів не можуть бути достроково припинені протягом 4 років. Виборчкоми на виборах сформують місцеві. Києву "дозволять" делегувати в комісії по одному представникові, але без права обіймати посади голови або секретаря. Неблагонадійні, з погляду місцевої "влади", українські ЗМІ не можуть бути допущені до висвітлення кампанії. Забезпечення безпеки, а також "захист прав і свобод" запропоновано покласти на місцеві "суди, органи прокуратури і народної міліції". "Закон про особливий статус" з дня проведення виборів функціонує "у повному обсязі", після проведення виборів - "на постійній основі".