Україна і Франція підписали контракт на придбання 55 вертольотів Airbus Helicopters для системи авіаційної безпеки та захисту інформації МВС у рамках угоди між урядами двох країн. Як повідомляє прес-служба МВС, документ підписали директор Українського авіаційного транспортного підприємства "Хорів-Авіа" Геннадій Балла і генеральний виконавчий директор компанії Airbus Helicopters Брюно Івен.
Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков повідомив про те, що вчора, 13 липня, президент Петро Порошенко підписав ратифікаційні документи угоди про закупівлю французьких вертольотів.
"Вчора президент України Петро Порошенко підписав ратифікаційні документи і сьогодні ми маємо всі підстави почати працювати, щоб цьогоріч вертольоти вже були у нас", - зазначив він.
Своєю чергою, Брюно Івен підкреслив, що вертольоти відповідають найвищим стандартам технологічної оснастки. "Вони сприятимуть успішному виконанню всіх місій, які ви передбачаєте в їхньому використанні з точки зору забезпечення цивільної безпеки", - зазначив він.
Наголошується, що МВС планує отримати вертольоти трьох моделей - Н145, Н125 і Н225. Зазначається, що основними завданнями вертолітних підрозділів будуть: порятунок і громадський порядок, кримінальні розслідування, антитерористичні і спеціальні місії, охорона держкордону та безпека на дорогах.
Нагадаємо, що вперше про заплановану закупівлю французьких вертольотів Петро Порошенко повідомив у березні під час робочого візиту на Рівненщину.
У червні Верховна Рада ратифікувала угоду між урядами України та Франції щодо офіційної підтримки у створенні єдиної системи авіаційної безпеки та захисту в Україні. Угода передбачає надання Україні кредиту на суму, що не перевищує 475 млн євро, для закупівлі до 55 вертольотів та пов'язаних з ними товарів, робіт, послуг для створення єдиної системи авіаційної безпеки і захисту.
На думку експертів, на організацію серійного виробництва українського вертольота МСБ-2 потрібно всього 1 млрд гривень. Реалізація такого проекту може заощадити, за найскромнішими підрахунками, майже 100 млн доларів на закупівлі півсотні вертольотів аналогічного класу за кордоном.
Детальніше про проблеми українського вертольотобудування читайте в матеріалі Дмитра Менделєєва "Блекаут українського авіапрому..." у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".