За його словами, законодавча норма про перевірку е-декларації протягом 90 днів була вилучена, як нереалістична.
"Скільки людей потрібно? Чесно кажучи, в нас буде десь близько 150 тисяч декларацій за 2015 р., повну перевірку яких ми маємо зробити. Норму закону про перевірку впродовж 90 днів було вилучено, бо це нереально, і тепер термін перевірки - весь період перебування чиновника чи політика на службі плюс три роки після звільнення. Тобто навіть якщо ми не встигнемо перевірити зараз цю декларацію, то її можна буде перевірити і після звільнення декларанта. Тому такої критичної необхідності "перелопатити" зразу всі 100 тисяч - немає. ", – зазначив представник агентства.
При цьому, Рябошапка визнав, що сьогодні НАЗК повинна виправдати очікування суспільства, і відреагувати хоча б на найбільш кричущі випадки незаконного збагачення або подання неправдивих даних, але технічних можливостей для ведення ефективної перевірки у агентства наразі немає.
"Технічно зробити це силами людей дуже важко. Ідея була в тому, щоб ми мали автоматизований доступ до всіх баз даних, до всіх державних реєстрів, могли отримувати інформацію і в автоматизованому режимі її обробляти. На жаль, поки що два надважливих модулі програмного забезпечення в нас не працюють, вони так і залишилися без перевірки і доступу до реєстрів" - вказав він.
Нагадаємо, що в Україні завершився перший етап е-декларування. Станом на 24:00 30 жовтня у реєстрі налічувалося 103 268 щорічних декларацій за 2015 рік .
Посли країн G7 в Україні наголосили, що найважливішим елементом системи е-декларування має стати наявність у НАЗК "здібностей, ресурсів і незалежності для перевірки даних декларацій належним чином і управління системою електронного декларування активів".
Детальніше про готовність НАЗК до здійснення перевірки 150 тисяч електронних декларацій посадовців читайте в інтерв'ю Валентини Самар із Русланом Рябошапкою в тижневику "Джеркало тижня. Україна".