Рада прийняла законопроєкт про реформу АРМА

Документ Доповнено
Поділитися
Рада прийняла законопроєкт про реформу АРМА © Верховна Рада України/Telegram

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт №12374-д щодо реформи Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА). Євроінтеграційний документ у другому читанні підтримали 253 народні депутати, повідомив Ярослав Железняк з фракції «Голос».

Ухвалення законопроєкту, за словами Железняка, є однією з умов для розблокування фіндопомоги Україні від ЄС на суму 600 млн грн.

Серед іншого законопроєкт передбачає залучення незалежних експертів до відбору керівника та співробітників Агентства. Також передбачається запровадження незалежної зовнішньої системи оцінки ефективності діяльності АРМА.

Також законопроєкт передбачає зміни в частині управління арештованими активами. Зокрема, пропонується:

  • поділити активи на прості та складні і, відповідно, застосовувати різні механізми управління ними; 
  • управління активами з числа арбітражних керуючих та приватних виконавців замінити відбором управителів з використанням електронної системи закупівель; 
  • здійснювати закупівлю послуг з управління активами, якщо управителя простого або складного активу не визначать в результаті проведення повторних відкритих торгів;
  • здійснювати періодичні перевірки ефективності управління арештованими активами, переданими АРМА в управління. 

У самому агентстві зазначили, що у законопроєкті до другого читання знайшли відображення найкритичніші зауваження та пропозиції. Таким чином, із зауважень АРМА врахували наступне:

  • розблокували статтю 13 закону про Агентство щодо заробітної плати його співробітників;
  • розблокували управління корпоративними правами РФ;
  • посилили інституційну спроможність АРМА, в частині проведення конкурсу на посаду голови, призначення заступників, проведення зовнішнього аудиту, що не було можливим протягом всього існування агентства;
  • розв’язали питання щодо управління грошовими коштами та придбання ОВДП у післявоєнний стан для відновлення України;
  • розв’язали питання щодо збереження активів, з розширенням повноважень  Агентства;
  • посилили статус АРМА в розшуку активів, в частині автоматизованого доступу до реєстрів;
  • зберегли функції моніторингу та контролю на рівні центрального апарату Агентства без розпорошення функції на регіони;
  • забезпечили можливість управління криптовалютою;
  • передбачили створення незалежної та об'єктивної Ради громадського контролю та  відділу внутрішнього контролю з метою запобігання, виявлення та розслідування правопорушень у діяльності працівників Агентства; 
  • забезпечили безперешкодний доступ працівників АРМА до переданих в управління та арештованих активів, а також щодо тих, які Агентство ще ідентифікує.

Чому система управління арештованими активами в Україні не працює роками?

Голова Інституту законодавчих ідей Тетяна Хутор у статті «АРМАгеддон: коли проблема в правилах гри, а не в гравцях» пояснює, як АРМА стало заручником недосконалих правил, які унеможливлюють ефективне управління майном, й аналізує головні проблеми агентства та шляхи їхнього розв’язання.

Водночас Павло Демчук у статті «Цифри без змісту — АРМА демонструє успіхи, не виконуючи своєї місії» розкриває прірву між гучними цифрами зі звіту про роботу Агентства за 2024 рік та справжньою ефективністю його роботи.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі