"Я не заперечуватиму, що дуже часто інтереси місцевих еліт є останнім аргументом у питанні спроможності громад. Однак у процесі затвердження перспективних планів ми із самого початку вирішили, що брати за основу тільки цей фактор не будемо. Власний заводик або поле, звичайно, можуть бути важливими з точки зору перспективи найближчих п'яти-десяти років. Однак з точки зору того, що ми зараз затверджуємо кордони громад можливо на століття, то це серйозний привід замислитися про державну відповідальності за прийняття таких рішень", - підкреслює Корнієнко.
Як приклад голова партії влади наводить таку ситуацію: якщо в громаді немає дороги, а є річка, то, як би тут не враховувався чийсь інтерес, річка залишиться в своїх берегах. І таких моментів дуже багато.
"Все робилося на картах, на пальцях і буквально з циркулем. Координувати процес від партії і Ради взявся голова підкомітету адміністративно-територіального устрою Віталій Безгін. Ми проєктували громади на субрегіональний рівень, читали тисячі листів, які нам досі пишуть люди і про свої проблеми, і про місцевих "феодалів", - каже співрозмовник ZN.UA.
Дотично голова "Слуги народу" поремствував попередникам, заявивши про те, що паралельно довелося виправляли помилки попередньої команди влади, яка "з тільки їй відомих причин в якийсь момент пустила процес об'єднання на самоплив". Що в підсумку породило цілий пласт дрібних і слабких громад.
"Однак за яким би планом ми не проводили адміністративно-територіальну реформу, це завжди дуже складний процес. Реформа протяжна в часі та неспокійна по суті. Французи коригують межі районів вже років 40, а поляки кажуть, що 15-20 відсотків скандальних кейсів упродовж реформи - абсолютно нормально. У нас зараз по-справжньому проблемних 40-50 випадків, пов'язаних з ОТГ", - додав він.
І чим ближче до фіналу і затвердження урядом перспективних планів, тим більш напруженою стає ситуація.
"Однак у мене є чітке відчуття, що нам удалося купірувати якісь великі конфлікти, бо розмов і претензій було значно більше, ніж увійшло у фінальний план. Понад те, нинішня певна опозиційність нашої партії та центральної влади до місцевих еліт (СН немає на місцевому рівні) зіграла на користь саме державної позиції у процесі формування громад", - вважає голова політсили.
На запитання журналіста про те, які гарантії того, що фальсифікації і нарізки громад "під себе" не відбудеться на рівні Кабміну, Корнієнко відповів: "Але ж це замкнена система. Ми, зобов'язавши Кабмін внести в парламент закон по районах, по суті, поставили його в double-check по Верховній Раді. Вони можуть усе що завгодно порізати на чию завгодно користь, але якщо ми побачимо всередині закону не те, про що домовилися в рамках робочої групи і профільного міністерства, - ми все перепишемо й повернемо на свої місця".
За словами Олександра Корнієнка, "слуги народу" були досить глибоко занурені в процес обговорення перспективних планів у своїх областях і стосовно більшості регіонів є повний консенсус.
"Вони ж теж не дурні, їм ще повертатися у свої округи та громади до людей. Тому великих сюрпризів не очікуємо. А дрібні ми відсіємо. Щодо одного такого випадку, коли план однієї з громад, буквально, підмінили, в нас уже ведеться внутрішнє розслідування", - додав він.
Як ліквідувати хаос у держуправлінні? Коли і як буде завершено децентралізацію? Чому мери виявилися сильнішими за центральну владу? Чи навернуть їх у партійне рабство, змінивши Виборчий кодекс? Чому "СН" провалює партійне будівництво в регіонах? У чому ідея партії влади, що об'єднала людей, які представляють ворогуючі ідеології? Читайте в інтерв'ю Інни Ведернікової з головою партії "Слуга народу" Олександром Корнієнком у ZN.UA.