Пропаганда утримує в головах потрібну картину світу. Раніше це робили релігія та ідеологія, караючи носіїв інших поглядів вогнем і мечем, тим самим допомагаючи одній точці зору на шкоду іншим. Сьогодні, отримавши гігантські можливості, наприклад, соціальних медіа, можна не бути такими жорстокими в досягненні своїх цілей. Управління мізками стає м'яким і приємним для споживача.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Георгій Почепцов. На його думку, завданням пропаганди є створення штучної соціальної пам'яті, яка може не мати підтвердження в пам'яті індивідуальній, але однаково домінуватиме над нею.
"Тут пропаганді серйозно допомагає такий стратегічний інформаційний продукт, як знання, а також інститути, що породжують знання (наука) і їх транслюють (освіта). Вони задають певні онтологічні рамки, куди вкладається тільки те, що вони вважають істиною. Медіа є інститутом тактичної інформації: там ми бачимо те, що підтверджує наявну картину світу, не суперечачи їй", - зазначає експерт.
Детальніше про "промиванні мізків" читайте у статті Георгія Почепцова "У глухих лісах соцмедіа" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".