Префект, як і будь-який громадянин, повинен захищати інтереси держави в суді - виконавчий директор АМУ

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Префект, як і будь-який громадянин, повинен захищати інтереси держави в суді - виконавчий директор АМУ © Асоціація міст України
Коли місцева влада почне змагатися з державним префектом в суді і не зможе за традицією «вирішувати» питання, це дуже швидко призведе до того, що з'явиться справедливий суд.

Що б не придумали експерти і якими б функціями ні наділили префектів, єдиним інструментом в будь-якій цивілізованій країні є суд. Тому що будь-який префект завжди може бути або корумпований, або заангажований політичною силою, яка знаходиться при владі. Про це в інтерв'ю редакторці відділу політики ZN.UA Інні Ведерніковій повідомив виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.

За його словами, орган державної влади, як і будь-який громадянин, повинен захищати свої інтереси в суді.

На пасаж журналістки про те, що реальне перезавантаження судової системи в Україні виглядає фантастикою, а сподівання на суд - маніпуляцією на користь безконтрольності місцевого самоврядування, Слобожан відповів: "Ми дійсно не можемо вплинути на судову систему. Але коли місцева влада почне змагатися з державним префектом в суді й не зможе за традицією «вирішувати» питання, це дуже швидко призведе до того, що з'явиться справедливий суд. Місцеве самоврядування просто зажадає від Центру перезавантаження судів".

За його словами, без цього будь-яка реформа - блеф.

"Але потрібно вмикати нелінійні механізми природного перезавантаження системи, зробивши основним інструментом префекта суд. Що, до того ж, стимулюватиме появу якісного інституту префектів, здатних компетентно відстоювати інтереси держави в суді. Змагальність же сторін, де сперечатимуться місцевий чиновник і державний, збалансує систему та змусить суддів зайняти належну їм позицію справедливості," - пояснив свою позицію виконавчий директор АМУ.

Коментуючи той факт, що на рівні районів, які втратили повноваження і ресурси, складається ідеальна ситуація для нагляду з боку голів РДА, Слобожан заявив, що теоретично нічого поганого в описаній моделі немає.

"За умови, що запрацює професійна система рекрутингу префектів, і вони будуть обмежені у своїх функціях нагляду делегованими повноваженнями. Так, держава делегувала нам повноваження і наглядає за якістю надання цих послуг. Але не за тим, правильно чи неправильно прийнято бюджет Дніпра або Житомира. Це повноваження і рішення винятково громади", - сказав виконавчий директор АМУ.

Він також підкреслив, що впровадження будь-якого механізму потрібно готувати. При цьому уряд спускає скорочену структуру штатів РДА, виходячи з нових повноважень, а "80% глав районних адміністрацій плювати на неї хотіли".

"Казати ж, що від початку «дружина Цезаря поза підозрами», як це робить Юрій Ганущак, значить, танцювати в рамках фантазії. Тоді й мери від початку поза підозрою! Але реальність інша: всі під підозрою. Готуйте концепцію, позначайте чітко функції префектів, підпорядковуйте їх Кабміну, а не президентові, навчайте. І, так, тоді районний рівень стає опорою", - додав Слобожан.

Він упевнений, що вищезгадана конструкція правильна, але "недодумана в частині механізму використання Кодексу адміністративного судочинства і можливості оскарження дій самого префекта".

"Оскільки зарплати мають виплачувати, ліки купувати тощо. Префект повинен відповідати за свої дії, і водночас суд — мати скорочену процедуру реагування на позови префектів, як під час виборчого процесу, - пояснює Слобожан. - Чому в результаті у Франції муніципалітет завжди приходить і радиться з префектом? Тому що йому дорожче воювати в суді, ніж проконсультуватися з префектом до ухвалення рішення. А ти можеш галочку тут поставити? А навіщо? А щоб ти через 5–10 років до суду не пішов".

Асоціація міст України (АМУ) об'єднує 929 громад, в яких живе понад 85% населення країни. Вона стала одним зі стейкхолдерів децентралізації, перебуваючи одночасно в статусі суб'єкта та об'єкта реформи.

Однак для чого так наполегливо згуртовується місцеве самоврядування? Чим керується Київ, продовжуючи «кошмарити» мерів силовиками? Чому на фінансовій децентралізації у 2022 році можна поставити хрест? Навіщо громадам потрібні 80% прибуткового податку фізичних осіб (ППФО) і на яких умовах? З якої причини тільки суд може стати реальним «префектом» на місцях? Звідки взявся фейковий законопроєкт про місцеве самоврядування народного депутата Гуріна, та інтереси яких забудовників лобіює цей законопроект? Хто насправді готує проєкт змін до Конституції і чому ОПУ збрехав про підписаний протокол з асоціаціями?

Читайте в інтерв'ю Інни Ведернікової з Олександром Слобожаном « Перед президентом розігрують ілюзію хорошої комунікації з місцевим самоврядуванням».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі