Мери не сидять на скринях з золотом, контролюючи корупційні схеми - Слобожан

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Мери не сидять на скринях з золотом, контролюючи корупційні схеми - Слобожан © Taras Byk/Facebook
Тут повинна реально, а не політично (у вигляді замовних рейдів силовиків), увімкнутися функція правоохоронної системи.

Центральна влада діє за принципом Макіавеллі «Розділяй і володарюй». І якщо стосовно дрібних і середніх громад використовується принцип пряника, то більшим - надсилаються чіткі меседжі у вигляді рейдів силовиків, а також з'являються законопроекти про заборону Асоціації міст України. Про це в розмові з редакторкою відділу політики ZN.UA Інною Ведерніковою повідомив виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.

"Місцеву владу сьогодні бояться, тому що вона більш професійна. В цій ніші ще збереглася певна селекція і вона - ближче до людей. Тому багато голів громад вибралися на другий-третій термін", - сказав він.

Журналіст позначила, що включення механізму контролю з боку держави і правоохоронної системи вкрай необхідно, щоб можна було уникнути кримінальних схем правління мерів, багато з яких вибралося на другий термін. При цьому   Слобожан додав, що подібний механізм не повинен полягати в тому, щоб "в якомусь високому кабінеті в потрібний час діставали потрібну папку з ящика столу".

"Більшість кримінальних справ стосовно  мерів відкривалися або перед цими місцевими виборами, або — увага! — ще перед минулими. Тобто кримінальні справи ще 2015 року попередня влада використовувала як інструмент тиску. Нинішня влада дотримується традицій. Однак я буду необ'єктивним, коли  скажу, що такі  політичні команди силовикам дає тільки Київ, — часто це замовлення місцевих політичних і бізнес-опонентів місцевим силовикам. До того ж народні депутати, намагаючись вирішити власні, зокрема земельні питання, люблять задіяти  силовий важіль і «кошмарити» місцеве самоврядування. І до виборів, і після. Однак повторюся: найчастіше  ці справи потім розсипаються ", - зазначив Слобожан.

Виконавчий директор АМУ заявив, що згоден з тим, що без реформи правоохоронних органів і судової системи проблему не вирішити.

"Силові структури часто дублюють і підмінюють одна одну. Сьогодні  немає нічого дивного в тому, що СБУ перевіряє   комунальне підприємство в якому-небудь райцентрі, а не вирішує  питання, пов'язані з національною безпекою. Їм місце в Закарпатті, де депутати Сюртовської ОТГ проспівали гімн Угорщини, а не в «Зеленбуді», де можна заробити, притиснувши мера", - пояснив він.

Також, за його словами, всі судові засідання щодо мерів, де він особисто був присутній і давав характеристики, нічим не закінчувалися, справи розсипалися.

"Більш того, давайте не будемо забувати, що Кличко виграв суд проти програми «Гроші», захистивши свої честь і гідність", - додав Слобожан.

Він переконаний, що вихід в цій ситуації тільки в процедурі.

"Якщо її  дотримано  (розслідування, суд, вирок), то всі питання про межі та  баланс відпадають самі собою. Просто коли ти бачиш усю внутрішню кухню, то огульно не обвинувачуєш. Тому, наприклад, коли я чую, що зростають ціни на якихось закупівлях, то можу зрозуміти причини їх  зростання. І можу пояснити, як приходить фінансування, як мерам доводиться працювати з радами і як політичні сили грають на цих деталях. Не дали вчасно фінансування на якийсь об'єкт — і невдовзі  зросла його вартість, а комусь із депутатів привиділося розкрадання", - пояснює виконавчий директор АМУ. - Тобто все не так прямолінійно, як ЗМІ часто намагаються показати мерів, котрі  нібито сидять на скринях із золотом і контролюють злочинні корупційні схеми. Корупція — багаторівнева, і мер часто може взагалі не знати, які рішення приймає начальник відділу. Тому тут має тільки реально, а не політично  включитися  функція правоохоронної системи".

Асоціація міст України (АМУ) об'єднує 929 громад, в яких живе понад 85% населення країни. Вона стала одним зі стейкхолдерів децентралізації, перебуваючи одночасно в статусі суб'єкта та об'єкта реформи.

Однак для чого так наполегливо згуртовується місцеве самоврядування? Чим керується Київ, продовжуючи «кошмарити» мерів силовиками? Чому на фінансовій децентралізації у 2022 році можна поставити хрест? Навіщо громадам потрібні 80% прибуткового податку фізичних осіб (ППФО) і на яких умовах? З якої причини тільки суд може стати реальним «префектом» на місцях? Звідки взявся фейковий законопроєкт про місцеве самоврядування народного депутата Гуріна, та інтереси яких забудовників лобіює цей законопроект? Хто насправді готує проєкт змін до Конституції і чому ОПУ збрехав про підписаний протокол з асоціаціями?

Читайте в інтерв'ю Інни Ведернікової з Олександром Слобожаном « Перед президентом розігрують ілюзію хорошої комунікації з місцевим самоврядуванням».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі