Рішення Конституційного суду України про скасування ключових антикорупційних повноважень НАЗК, кримінальну відповідальність за недостовірне декларування, є достатньою підставою для початку запуску Європейською Комісією механізму тимчасового призупинення дії безвізового режиму. Про це йдеться в листі посла України при ЄС Миколи Точицького на адресу віцепрем’єра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної, передає "Європейська правда".
Зазначається, що в Європейському союзі стурбовані останніми рішеннями КСУ щодо діяльності антикорупційних органів. Крім того, уточнюється, що одним із основних приводів для запуску призупинення дії безвізу є відхід держави від тих критеріїв, внаслідок виконання яких було запроваджено безвізовий режим.
"Як поки що неофіційно зазначають наші контакти, рішення Конституційного суду України No 13-р/2020, яке скасувало ключові антикорупційні повноваження НАЗК, кримінальну відповідальність за недостовірне декларування, є достатньою підставою для початку запуску Європейською Комісією механізму тимчасового призупинення дії безвізового режиму", - йдеться в повідомленні.
Ухвалені Конституційним судом та Окружним адміністративним судом міста Києва рішення викликали стурбованість Європейської служби зовнішньої діяльності та Єврокомісії. Вони вкотре звернули увагу на те, що питання боротьби з корупцією є пріоритетним на порядку денному реформ в Україні, а незалежні антикорупційні органи є квінтесенцією успішної, правової, демократичної, інвестиційно привабливої України.
У листі посла України при ЄС також наголошується, що стійкість насамперед антикорупційної системи, є критерієм досягнення низки короткострокових та стратегічних цілей у відносинах з Європейським Союзом, серед яких збереження безвізового режиму поїздок громадян України до ЄС, співпраця з МВФ, інтеграція до енергетичного ринку Євросоюзу, поширення на Україну режиму внутрішнього ринку у сфері телекомунікацій, інтеграція до єдиного цифрового ринку тощо.
З урахуванням вищенаведеного, європейські партнери наголошують на необхідності створення робочої групи високого рівня із опрацювання змін до Конституції України, до якої б також увійшли представники Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, суддівського самоврядування, наукових кіл та громадянського суспільства. Ключовим завданням цієї групи має бути опрацювання змін до Конституції України, які б, серед іншого, передбачали повноваження Верховної Ради створювати державні органи зі спеціальним статусом.
Нагадаємо, 27 жовтня Конституційний суд ухвалив рішення за конституційним поданням членів парламентської фракції проросійської «Опозиційної платформи - За життя» щодо відповідності Основному Закону ряду положень антикорупційної реформи.
Національне агентство з попередження корупції в 18 годин 28 жовтня закрило реєстр електронних декларацій.
У НАЗК заявили, що рішення Конституційного Суду фактично заблокувало реалізацію місцевих виборів. Відзначається, що без відповідної перевірки жоден керівник державного органу, в тому числі жоден переможець місцевих виборів, не може бути офіційно призначений.
Детальніше про мотиви скасування статті про недостовірне декларування, незаконне збагачення, а також електронного декларування та наслідки цього рішення КСУ читайте в статті Олександра Леменова "Антикорупційний постріл в ногу Зеленського" для ZN.UA.