Фейк-парад суверенітетів був вигідний Росії – експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Фейк-парад суверенітетів був вигідний Росії – експерт Росії був вигідний "парад суверенітетів"
Такі дії цілком вписуються в загальну стратегію Кремля - створення образу України як невдалого державного утворення, стимуляції "керованого хаосу".

На початку літа в порядку денному ряду обласних рад з'явилося непримітна, на перший погляд, звернення до Кабінету міністрів України з вимогою встановити договірні відносини між урядом і цими самими обласними радами.

Серед безлічі питань, винесених на чергові сесії обласних рад, легко було випустити з уваги чергове звернення до уряду, списавши це на недогляд чи юридичну безграмотність апарату ради. Ініціаторами таких звернень були депутати від "Батьківщини", і їх благородний мотив "змусити центр рахуватися з регіонами у контексті децентралізації влади" підтримали колеги, які представляють ледь не всю палітру політичного поля. Що кинулося в очі, так це синхронність розгляду зазначених питань на сесіях обласних рад та оперативна реакція російських ЗМІ на ці рішення: регіони України вимагають автономії! Причому не тільки на Сході, але й на Заході України - в лігві "бандерівців". Адже по суті договору між центральним урядом і регіонами передують оформлення федеративного устрою. Що є чи не головною вимогою Росії і суперечить конституційно закріпленого принципу унітарності України.

Про те, які висновки слід зробити Україні після цих подій, розповів експерт з питань місцевого самоврядування, екс-народний депутат Юрій Ганущак у своїй статті "Фейк-парад суверенітетів" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Прикро, але такі дії цілком вписуються в загальну стратегію Кремля - створення образу України як невдалого державного утворення, стимуляції "керованого хаосу". Тактика ж заключається в розмиванні статусу кожного з рівнів влади в адміністративно-територіальному устрої. На базовому рівні ще в часи Майдану був запущений вірус "реєстраторів територіальних громад". Суть вчення цієї чи не релігійної секти полягає в довільному трактуванні Конституції і законів. Так, стаття 140, на яку посилаються "сектанти", ніколи не цитується ними до кінця. А в ній право територіальної громади вирішувати питання безпосередньо або через органи місцевого самоврядування визначається саме на підставі законів, а не на підставі виданого свідоцтва про реєстрацію громадської організації "Територіальна громада". Оскільки, на їх думку, органи влади не зареєстровані в порядку, встановленому для реєстрації підприємств та інших суб'єктів господарювання, то вони нелегітимні. Нелегітимні міська рада, поліція, суди, податкова інспекція. І тільки "територіальна громада" має право на власність на території міста, бо треба виділити частку цієї власності в натурі всім, хто записався в цю громаду. Всупереч всій маніакальності цих тез, апологети "територіальних громад" зуміли розбурхати багатьох юридично безграмотних, але соціально активних громадян.

Ще один урок, який потрібно винести з цієї історії, - недостатня робота аналітичних структур безпеки, які повинні були передбачити появу інформаційних і психологічно-ментальних вірусів, запущених російськими спецслужбами, і ще в зародку їх знешкодити. Та й робота правоохоронних органів викликає нарікання.

Таке неприємне спостереження - політикум серйозно хворий: ряд політичних сил для досягнення своїх цілей готовий перейти межу між суто політичною діяльністю і підривом основ конституційного ладу в Україні. І до цього потрібно бути готовими державним структурам. Адже на Сході все теж починалося з закликів "почути Донбас". Причому події можуть розвиватися дуже стрімко. Об'єктами маніпуляцій можуть бути не тільки і не стільки жителі російськомовного Півдня і Сходу, але і звичні до скептичному відношенню до влади "западенці". Тому дуже актуальним стає прийняття законодавства в частині державного контролю над діяльністю органів місцевого самоврядування.

Читайте також: Фіскальна децентралізація по-європейськи – як вибудувати діалог між ценральною та місцевою владою

Є надія, що можуть бути прийняті зміни в Основний Закон в частині децентралізації влади. Навіть з демонизированным 18-им пунктом Перехідних положень. Адже, об'єктивно кажучи, контроль над діяльністю органів місцевого самоврядування на території, зараженій сепаратизмом, повинен бути набагато більш жорстким, ніж в інших регіонах України. І саме це є особливістю здійснення місцевого самоврядування в ОРДЛО. Що і необхідно легітимізувати в Конституції. Зрештою, президент може використовувати свій останній аргумент - референдум, на який може бути винесено питання, чи підтримують громадяни України погодження актів місцевого самоврядування в деяких районах Донецької і Луганської області (на період до врегулювання там соціально-політичної ситуації) з представниками держави (в майбутньому - префектами).

"Здоровий глузд українців, який завжди допомагав їм залишатися самобутньою нацією, і в цей раз підкаже правильну відповідь на поставлене питання. І тоді, спираючись на волевиявлення українського народу, парламент з полегшенням проголосує за конституційні зміни", - резюмував експерт.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі