Повертаючись до формування нових антикорупційних органів, зауважимо: який сенс плодити нові інституції, якщо члени конкурсної комісії обираються за квотно-партійним підходом. Ба більше, є думка, що державних службовців узагалі треба усунути від конкурсних комісій. До їх складу мають входити або юристи-іноземці з високою репутацією, або делеговані міжнародними структурами українці, які зарекомендували себе як фахівці і мають довіру в суспільстві.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Лємєнов, головний експерт Антикорупційної групи РПР, StateWatch. За його словами, вітчизняні органи влади багаторазово провалювали процес делегування.
"Крім цього, у профільному законодавстві мають бути встановлені максимально чіткі критерії відбору та етапів конкурсу, щоб не було, як у ДБР: спочатку поліграф фактично є частиною відбору (результати надаються членам внутрішніх комісії до співбесід), а потім виноситься за рамки відбору слідчих і держслужбовців. Усі вимоги мають бути максимально обґрунтованими для кожного рішення комісії", - зазначає експерт.
Детальніше про проблеми формування конкурсних комісій читайте у статті Олександра Лємєнова "Реформаторський марафон: звідки взявся камінчик у кросівках?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".