Чи співпадає демонстрована на сьогоднішній день різними військовими чинами телевізійна картинка напруженої підготовки до російської агресії з реальним станом справ? Якщо ситуація в цій сфері до кінця наступного тижня кардинальним чином не зміниться, то на порядку денному постане питання про неспроможність військово-політичного керівництва країни щодо організації захисту територіальної цілісності та суверенітету України.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Дмитро Менделєєв. На його думку, президент країни змарнував ще одну унікальну можливість - "обкатати" в умовах воєнного стану колегіальний орган воєнного керівництва обороною держави, можливість створення якого передбачена в новоспеченому Законі "Про національну безпеку".
"В Законі "Про оборону" цей орган називався Ставкою Верховного Головнокомандувача. На сьогоднішній день частина функцій колегіального органу військового керівництва обороною взяв на себе створений координаційний центр при Міноборони взаємодії органів виконавчої влади і військового командування, якісь пункти управління і ще оперативна група, які забезпечують військово-політичне керівництво, керують поставками озброєнь і військової техніки, а також забезпеченням матеріальними ресурсами, - зазначає експерт. - Весь цей управлінський конгломерат нібито повинен оперативно вирішувати проблеми, які ставлять перед Міноборони військове керівництво, військове командування і генеральний штаб. Доцільність створення такої структури в Міноборони практично повністю перекреслює спроможність самого військового відомства як центрального органу виконавчої влади та органу військового управління забезпечити свої прямі функції як у мирний час, так і під час особливого періоду".
Детальніше про парадокси введення воєнного стану читайте у статті Дмитра Менделєєва "Паравоєнний стан" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".