Угода про асоціацію між Україною та ЄС і його державами-членами не створює органи, наділені наднаціональними повноваженнями і компетенцією, а також і не обмежує державний суверенітет України.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Козьяков, доцент Інституту міжнародних відносин.
Як зазначає автор, після оприлюднення проекту Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом і його державами-членами, деякі експерти вбачають загрозу національному суверенітету України. Приводом для цього стали положення проекту про те, що рада асоціації уповноважений "затверджувати рішення" в рамках сфери дії угоди у випадках, передбачених ним. При цьому рішення є обов'язковими для сторін.
Однак у статті 463 проекту йдеться, що рада готує свої рішення та рекомендації "за згодою сторін після завершення внутрішніх процедур". "Ця коротка фраза і містить у собі принципову відмінність компетенції наднаціональних органів, які діють в рамках практично будь-якого митного союзу, від органів, які будуть створені в рамках Угоди. Словосполучення "за згодою сторін після завершення внутрішніх процедур" означає наступне: незважаючи на те, що документи, прийняті радою асоціації або комітетом асоціації, є "обов'язковими для сторін", вони не набирають чинності для сторін автоматично; сторони повинні висловити згоду після завершення внутрішніх процедур", - зазначає експерт.
Митний союз, нагадує Козьяков, передбачає єдиний зовнішній тариф для держав, які не приєдналися до митного союзу. І найважливіше: Митний союз засновує наднаціональні органи, рішення яких є обов'язковими, резюмує автор.
Докладніше читайте в матеріалі Сергія Козьякова "Ззаду каток, або Де взяти камікадзе" в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn
Читайте також:
В Європі запідозрили Москву в спробі торговими війнами перешкодити євроінтеграції Києва
Молдова відмовилася від Митного союзу на користь зони вільної торгівлі з ЄС